Bloggerita Doina Ciobanu, o moldoveanca care traieste in Italia, a facut pariul indraznet de a lega strans moda si salvarea planetei si de a face din cele doua pasiuni ale sale o prioritate in viata.
Mai multe despre munca si pasiunea sa a povestit chiar ea, in cadrul unui interviu pentru Vogue France.
De ce ai decis sa te implici in domeniul ecologiei?
Doina Ciobanu: „Natura si bunastarea ei au fost intotdeauna ceva aproape de inima mea, dar a devenit ceva mai mult atunci cand am mers in Bali. Atunci am optat pentru partea de nord a Baliului, pe care am ales-o pentru ca era mai putin vizitata de turisti, mai curata. Imi amintesc si acum cand am ajuns la vila noastra si am mers prin curte pana la plaja, am fost ingroziti de gunoaie. Era absolut plin de gunoaie, tot felul, sticlele obisnuite de plastic, scutece, pahare de plastic si asa mai departe. Era imposibil sa inoti deoarece era gunoi la fiecare 30 de cm. Am avut un adevarat moment de revelatie. Uneori este greu sa intelegi pe deplin o problema atunci cand nu este exact in fata ta.”
Ai o pozitie impunatoare pe Instagram, cum incerci sa-ti „educi” publicul in spirit ecologic?
„Imi place sa imbin stiinta, datele exacte si experienta personala si cred ca de aceea oamenii raman cu mine si cu ceea ce promovez eu aici. Nu m-am prefacut niciodata ca sunt perfecta, dimpotriva, intotdeauna imi place sa-mi subliniez imperfectiunile sau lipsa de perfectiune in practicile noastre ca oameni. Este nevoie de mult timp pentru a se adapta, dar niciunul dintre noi nu poate fi perfect si cred ca acesta este un mesaj cheie atunci cand incerc sa le spun ceva oameniilor. Mesajul ecologic poate fi uneori foarte radical sau categoric, de accea, eu adopt abordarea mai „umanizata”. Si apoi, desigur, particip la campanii ocazionale in care pot sa-mi folosesc atat creativitatea vizuala, cat si pasiunea pentru durabilitate, asa cum am facut cu ONU, No More Plastic, Eco Age si altele.”, a explicat ea.
Ca influencer in moda, care sunt cele mai mari provocari pentru a fi eco?
„Consider ca toti avem un impact asupra lumii. In consecinta, vad ecologia ca un obiectiv nesfarsit - putem urmari sa fim perfect durabili, dar nu vom ajunge niciodata acolo. In ciuda faptului ca este imposibil, odata ce un influencer incepe sa pledeze pentru salvarea planetei, apare si critica Indiferent cat de ecologic si atent nu ai fi. Este o provocare sa raspandim mesajul durabilitatii si sa incercam sa gasim echilibrul in timp ce parcurgem aceasta calatorie imperfecta, fara sa ne intalnim cu troli sau sa anulam cultura.”
Care sunt cele 10 reguli dupa care te conduci?
”Renuntarea la utilizarea sticlelor si paharelor de plastic, etc.
Reducerea totala a consumului de materiale plastice de unica folosinta, de la fructe si legume pana la alimente normale care vin in mod normal in plastic. Incerc sa gasesc alternative.
Reducerea consumului meu de carne (industria carnii si a lactatelor este unul dintre cei mai mari poluatori)
Plimbare + folosirea transportului public, bicicletelor, trotinetelor electrice etc. (Chiar si pentru transferurile de la aeroport, cand pot aleg trenul)
Reducerea cantitatii de deseuri alimentare pe care o consumam in casa mea. Deseurile alimentare sunt o sursa masiva de metan.
Reducerea zborurilor la minimum necesar.
Alegerea de a cumpara produse din surse locale acolo unde este posibil
Nu cumpar baloane, decoratiuni de sarbatoare din plastic etc.
Investesc in piese vintage si elemente de baza adevarate din garderoba
Donarea, revanzarea, prelungirea duratei de viata a produselor pe care le detin deja”, a spus Doina.
Anterior, Doina a povestit pentru emisiunea O Seara Perfecta despre cheia succesului in mediul online: „Nu cred ca exista o cheie a succesului. Sunt foarte multi factori. E normal ca poti, daca ai resurse financiare, daca ai un plan sa stii cum sa lucrezi cu algoritmuri, poti sa hackuiesti algoritmuri si oarecum sa cresti. Cred ca toti oamenii care devin populari, este o chestie ad-hoc si din intamplare. Unii oameni produc imagini fabuloase si posteaza chestii spectaculoase, dar nu isi capteaza audienta atat de mare. Altii pot posta prostii si au o multime de followeri si aceasta uneori este ok, sa fii cat mai diferit, sa fii oarecum mai scandalos pe alocuri, cum e familia Kardashian etc. Cred ca sa fii diferit ar fi inceputul cel mai sigur, dar la sigur nu exista o cheie a succesului online.”
Sursa FOTO: Instagram