28.08.2024
TOP strategii de gestionare a timpului! Eugenia Staver, psiholog: „Asigură-te că sarcinile tale sunt realizabile și legate de timp” - FOTO

Pentru a îmbunătăți eficiența și a gestiona timpul într-un mod optim, planificarea acestuia este esențială. În cadrul unui articol marca perfecte.md, psihologul Eugenia Staver subliniază importanța unei bune organizări și oferă sfaturi practice pentru stabilirea priorităților. De asemenea, ea enumeră câteva aplicații utile care pot simplifica acest proces.

Productivitatea se datorează planificării eficiente a timpului, a explicat psihologul Eugenia Staver: „Pentru a atinge productivitatea maximă, este esențial să ne organizăm activitățile și să stabilim priorități clare. Fie că este vorba despre crearea unei liste de sarcini zilnice sau utilizarea unui calendar pentru a aloca timpul necesar fiecărei activități, aceste instrumente ne ajută să ne menținem pe drumul cel bun și să ne ajustăm prioritățile în funcție de evoluția situațiilor”.

„Este important să avem grijă de sănătatea noastră fizică și mentală. Odihna adecvată, alimentația sănătoasă și exercițiile fizice regulare pot contribui la creșterea energiei și a concentrației, facilitând o productivitate mai bună. Nu în ultimul rând, reflecția asupra realizărilor personale și ajustarea abordărilor pot duce la îmbunătățiri continue în gestionarea timpului”, a continuat specialistul. 

Transformarea uimitoare a unei femei care a slăbit aproape 70 de kilograme, în doar opt luni: „M-am simțit dezgustată” - FOTO

De asemenea, Eugenia a prezentat câteva metode eficiente pentru o gestionare optimă a timpului: „Începe prin a scrie toate sarcinile pe care trebuie să le finalizezi în ziua respectivă. Acest lucru te va ajuta să obții o imagine clară a volumului de muncă”.

Altă metodă pe care ai putea să o utilizezi ar fi Eisenhower. Această metodă împarte sarcinile în patru categorii: urgent și important; important, dar nu urgent; urgent, dar nu important; nici urgent, nici important”.

O altă metodă de planificare a timpului menționată de către psiholog este cea numită: „Pomodoro”. „Asigură-te că sarcinile tale sunt specifice, măsurabile, realizabile, relevante și legate de timp. Acest lucru îți va oferi un cadru clar pentru a evalua importanța fiecărei sarcini.

Folosește tehnici de gestionare a timpului. Metode cum ar fi Pomodoro (lucrezi timp de 25 de minute, apoi iei o pauză de 5 minute) pot îmbunătăți concentrarea și eficiența”, a spus Staver. 

La sfârșitul zilei, poți evalua cum a decurs și poți ajusta strategiile pentru următoarea: „La sfârșitul zilei, reflectează asupra realizărilor tale. Evaluează ce a funcționat bine și ce nu și ajustează strategiile tale pentru ziua următoare”.

Creațiile sale vor rămâne veșnic vii! Ultimul proiect al regizorului Arcadie Spoială: „Frumos, dar în același timp vreau să plâng” - VIDEO

Totodată, aplicațiile descărcate în telefon te pot ajuta în procesul de gestionare eficientă a timpului, astfel, psihologul a enumerat 4 instrumente care îți vor face mai simplu procesul. „Todoist este o aplicație de gestionare a sarcinilor care oferă o interfață simplă și intuitivă. Poți să-ți organizezi sarcinile în proiecte, să le prioritizezi și să setezi termene limită. Funcția de notificare îți amintește să te ocupi de sarcini în funcție de programul tău, iar sincronizarea între dispozitive îți permite să ai mereu acces la listele tale de sarcini”, a spus Staver. 

Pentru cei care se luptă cu procrastinarea (amânarea acțiunilor) și vor să-și îmbunătățească concentrarea, pot folosi Forest: „Această aplicație folosește un concept interesant – pentru fiecare perioadă în care nu îți verifici telefonul, o „pădure virtuală” crește. Dacă îți verifici telefonul înainte de a se completa timpul alocat, pădurea „moare”. Este o modalitate prin care îți gestionezi timpul eficient”. 

„Toggl este o aplicație excelentă pentru gestionarea timpului, mai ales dacă lucrezi în proiecte sau depinzi de facturare la ore. Poți să îți monitorizezi timpul alocat fiecărei activități, să generezi rapoarte precise și să obții o privire detaliată asupra modului în care îți petreci zilele. Este o unealtă utilă pentru a-ți evalua eficiența și a face ajustări unde este nevoie”, a explicat femeia. 

O altă aplicație menționată de specialistă este Notion: „O aplicație extrem de versatilă care integrează funcționalități de gestionare a sarcinilor, planificare și organizare de informații. Poți crea agende personalizate pentru diferite proiecte, adăugând liste de sarcini, calendare, note și multe altele. Notion devine o platformă centrală pentru toate nevoile tale de organizare, permițându-ți să-ți personalizezi spațiul de lucru virtual”.

SURSĂ FOTO: Facebook/ Eugenia Sirbu Staver 

Articole din aceeasi categorie