05.04.2022
„Mai bine sa taci, decat sa sustii razboiul!” Nicu Tarna - critica dur oamenii care sprijina armata ruseasca: „Eu cred ca ucrainenii vor castiga acest razboi si vor deveni unul dintre cele mai puternice natiuni din Europa” - VIDEO

Ieri a fost o zi de doliu in Republica Moldova in memoria sutelor de ucraineni ucisi in mai bine de o luna de armata rusa. Despre aceste timpuri teribile s-a discutat in cadrul emisiunii O Seara Perfecta, unde a fost invitat interpretul Nicu Tarna. Invitatul spune ca in aceste momente el este foarte debusolat, ii este greu sa inteleaga ce se intampla si de ce oamenii sunt atat de cruzi. Totusi, pe langa toate clipele triste, el impreuna cu actorii de la Teatrul Fara Nume incearca sa aduca un zambet pe fata oamenilor si organizeaza spectacole atat pentru maturi, cat si pentru micutii refugiati din Ucraina.

„In general razboiul acesta este un dat peste cap a tot. Sincer nu imi venea sa cred si nici acum nu pot crede ca asta se intampla alaturi de noi. Sper cat de curand sa se termine, sa se incheie odata si pentru totdeauna”, a spus Nicu Tarna.

Pentru Nicu aceasta luna a fost foarte incerta. „Prima saptamana toti eram alarmati, urmaream toate stirile. Dupa aia eu am zis ca mai bine am sa evit putin aceste noutati. Ucrainenii sunt un popor foarte curajos, eu cred ca ei vor castiga acest razboi si vor deveni unul dintre cele mai puternice natiuni din Europa. Noi trebuie sa profitam, in sensul bun al cuvantului, si sa luam o lectie. Eu nu inteleg de ce in Moldova sunt in plina forta multe canale de propaganda ruseasca”.

Traim cel mai grav razboi pe timp de pace! Ce spune femeia de afaceri Gaia Panzaru despre tensiunea psihologica prin care trecem, dar si cum sa depasim aceasta perioada: „Oamenii au abandonat casele si joburile, pentru a se salva.” - VIDEO

Teatrul Fara Nume s-a mobilizat si au incercat si ei sa se implice in ajutorul refugiatilor din Ucraina. „Am mai facut si o sa mai prezentam si in luna asta doua spectacole de circ pentru copii. Trebuie sa mai discretim fruntile, sa intelegem ca prin zambet si prin optimism noi vom putea depasi aceste momente”.

Odata cu scoaterea restrictiilor sala teatrului este deja mai plina, lucru imbucurator atat pentru public, cat si pentru actori. „Acum am prezentat un spectacol furtuna, unde sala era plina de tot. Eu sper ca lumea o sa vina mai des. Avem de toate la teatru. Avem si comedii si drame si spectacole pentru copii. Acum sunt binevenite comediile, pentru ca oamenii si asa sunt tristi si nu au nevoie de ceva greu. Lumea nu mai vrea sa fie ingandurata. Teatrul este un refugiu pentru toti”.

Dupa spusele actorului, el considera ca este mult mai greu sa faci un om sa razi, decat invers. „Umorul este o chestie subtila. Sunt momente in care cineva rade, dar cineva nu si ambii se uita unul la altul si nu inteleg care este faza. Probabil aici conteaza si educatia fiecaruia si perceperea umorului. Noi nu vrem sa facem un umor vulgar si de prost gust. Sunt momente cand noi radem de stangacia altuia si acest lucru este foarte prost, caci de fapt noi radem de noi insine”.

Nu se va mai intoarce in Rusia? Maxim Galkin anunta un mare turneu in Israel: „Va sugerez sa veniti pentru ca da, nu ne-am vazut demult...” - FOTO/VIDEO

In perioada pandemiei, Teatrul Fara Nume a avut de pierdut, dar si de castigat.„Acum in teatrele de stat a fost cumva mai bine, caci salariul venea lunar, insa in teatrele private era alta situatie. Aici veneau bani doar din vanzari. Noi am castigat o pozitie foarte interesanta pe online, cu niste dialoguri foarte impresionante cu oameni de valoare din Ucraina, Rusia, Polonia si altele. Am vorbit cu toti despre teatru, am vorbit cu multa, multa lume frumoasa. In acelasi timp, noi am inteles ca putem face teatru si in mediul online, nu doar in realitate”.

Dupa spusele actorului, avand multi cunoscuti din Rusia, el nu a incercat sa vorbeasca cu ei pe teme politice, deoarece nu are ce sa ii intrebe. „Am vazut concertul de pe 18 martie, unde a iesit toata lumea, am vazut litera Z care era acolo. Eu cred ca mai bine sa taci, sa nu te dai cu parerea, decat sa sustii tot ce se intampla. Eu nu inteleg acesti oameni. E prea complicat sa ii inteleg”.

Data trecuta cand a venit in platoul serilor perfecte, era in calitate de director al Teatrului Fara Nume si, dupa spusele sale, nu este deloc usor sa conduci un teatru. „Aici e vorba mai mult de o echipa, pentru ca eu nu am studii economice, juridice. Eu am creat impreuna cu colegii mei o echipa foarte stransa. Ne ajutam mereu, ne sustinem. Noi acum reparam acoperisul, dorim sa reparam si alte lucruri, spatiile verzi, fata teatrului. In acelasi timp, vrem sa facem investitii si de ordin artistic, de a invita regizori si oameni din afara Moldovei”.

Comediantul rus Garik Harlamov a vorbit pentru prima data despre situatia politica tensionata din Rusia: „Vreau sa iasa cineva si sa spuna ca totul a fost o gluma uriasa”

Pe langa teatru, Nicu nu uita si de trupa „Gandul matei”. „Chiar acum in mai vrem sa mai dam un concert. Vara avem invitatii la festivaluri in Romania. Oamenii vor concerte. Acum avem in gand sa lansam si niste piese noi si sa mergem inainte”.

Sursa FOTO: Instagram

Articole din aceeasi categorie