La fel ca industria alimentara, sectorul global al cosmeticelor, de 500 de miliarde de dolari, se confrunta cu consecintele razboiului, deoarece producatorii folosesc alcool derivat din cereale si sfecla organica pentru a face parfumuri si uleiuri de seminte de floarea soarelui pentru a produce cosmetice – toate culturi cheie din Ucraina.
In acelasi timp, criza energetica declansata de razboi a urcat puternic preturile sticlei si hartiei, in timp ce restrictiile din China din cauza Covid-19 au zadarnicit capacitatea companiilor de a obtine componente de ambalare pentru parfumuri de 100 de dolari pe sticla si rujuri de 30 de dolari.
„Suntem in modul de gestionare a crizelor cand vine vorba de aceste subiecte de aprovizionare”, a declarat Emmanuel Guichard, secretarul general al asociatiei franceze de cosmetice FEBEA, intr-un interviu pentru Reuters.
Firma de consultanta Bain & Company calculeaza ca preturile mai mari pentru ambalaje, energie si materiile prime au condus la cresterea costurilor de productie in industria cosmetica in medie cu 25%-30%, reprezentand o provocare pentru producatorii de produse cosmetice de masa, desi cererea de produse de ingrijire personala ramane puternica, conform partenerului si liderului practicii de lux EMEA Federica Levato.