20.05.2020
Medicul stomatolog, Ana Bolduratu - despre importanta relatiei pacinet-dentist. „Eu imi iubesc profesia si din aceasta cauza, imi iubesc si pacientii.”

Pentru a beneficia de servicii de calitate si pentru a ne putea bucura de un rezultat optim, e nevoie ca relatia dintre medic si pacient sa se bazeze pe incredere reciproca si respect. Fara aceste doua componente, nu va fi posibila o colaborare eficienta. La ce ar trebui sa fim atenti atunci cand cautam un medic stomatolog, cat de des trebuie sa mergem la dentist, dar si cum depasim frica de procedurile stomatologice, ne-a spus medicul Ana Bolduratu.

Citeste si : Tot ce trebuie sa stii despre albirea dintilor! Medicul stomatolog, Ana Bolduratu: „Chiar daca pe piata cosmeticelor se gasesc multe preparate pentru albirea dentara, va garantez ca doar dentistul va poate oferi calitate si siguranta.”

S-ar parea ca in prezent, unul dintre cele mai simple lucruri este sa-ti gasesti un desntist, odata ce exista o multime de cabinete stomatologice de stat ori private, care isi propun serviciile. Totusi, ne confruntam cu anumite dificultati atunci cand suntme nevoiti sa facem o alegere pentru ca nu stim de ce criterii ar trebui sa tinem cont pentru a nu da gres.

„Un zambet frumos si sanatos joaca un rol foarte important in intregul aspect al unei persoane. Un rol primordial in procesul de mentinere a danturii sanatoase, ii revine medicului stomatolog. Daca ne gandim bine, in ziua de astazi, ar fi foarte usor de a gasi un specialist in stomatologie, avand in vedere numarul mare de clinici si cabinete stomatologice existente. Este important insa sa cunoastem ca chiar daca toti medicii primesc aceleasi cunostinte, instruiri, lucreaza dupa aceleasi tehnici, fiecare este o personalitate individuala cu ambitii si scopuri foarte diferite in munca pe care o indeplineste. Printr-o simpla consulatie, pacientul trebuie sa-si faca o concluzie daca si-a gasit medicul potrivit sau nu. In ajutor vin:

 -intrebarile adresate medicului, la care este obligat sa va dea raspuns;

- fiti atenti la igiena cabinetului;

- echimapentul si materialele stomatologice folosite;

- comportamentul medicului fata de pacient.”, explica Ana Bolduratu.

In pofida faptului ca astazi procedurile stomatologice se realizeaza cu o acuratete maxima si fara a-i provoca durere pacientului, multi dintre noi continua sa aiba o stare de frica atunci cand trebuie sa mearga la dentist. Se pare ca o solutie in acest sens ar fi stabilirea unei relatii frumoase intre medic si pacient.

„Notiunea de stomatologie inca mai da fiori multora, insa cu trecerea timpului si cu dezvoltarea medicinii, fricile in cabinetul stomatologic incep a disparea. Stabilirea relatiei medic-pacient anume in cabinetul stomatologic, este foarte importanta in zilele noastre, deoarece in fotoliul nostru pacientul trebuie sa se simta confortabil, iar medicul liber pentru aplicarea tratamentului necesar.”, spune medicul stomatolog.

Probabil, daca vom reusi sa ajungem la o astfel de performanta, incat sa ne simtim confortabil in cabinetul stomatologului, il vom vizita mai des sau exact de cate ori e nevoie, fara a ne stresa prea mult si fara a amana solutionarea unor probleme acute.

„Dupa regula, medicul stomatolog trebuie vizitat o data in jumatate de an, pentru asanarea cavitatii bucale si nu numai in cazuri de urgenta cu dureri acute, cum se intampla, de obicei, la majoritatea pacientilor.”, afirma specialistul.

O alta cauza a fricii de stomatolog poate fi si faptul ca nu stim cum sa ne comportam corect si ne pare ca vom fi judecati.

„Pentru o vizita reusita la medicul stomatolog, pacientul are nevoie de dispozitie buna, curaj si incredere maxima in medicul sau. Intr-o astfel de asmosfera manoperele stomatologice se fac usor, rapid si cu rezultate bune. Si daca tot vorbeam de increderea pacientului, medicul, la randul sau, este obligat sa pastreze confidentialitate, deoarece in timpul anamnezei pacientul sa ne dea toate detaliile despre starea sanatatii (boli anticedente si concomitente), despre oarecare alergii, sarcina, interventii chirurgicale in zona oro-maxilo-faciala, starea spirituala (modul si conditiile de viata).”

Profesionalismul si talentul unor medici insa reuseste sa cucereasca orice pacient.

„Eu imi iubesc profesia si din aceasta cauza, imi iubesc si pacientii. Mereu ii primesc cu zambete si multe glume, astfel creandu-mi o relatie speciala cu grupul meu de pacienti si ma mandresc auzind in permanenta, ca frica fata de medicii stomatologi a trecut odata ce au facut cunostinta cu mine. In timpul consultatiei, noi comunicam foarte mult si eu imi ascult pacientii si dorintele lor, dar mai sunt si cazuri exceptionale, cand pot sa ii conving prin argumentari, in renuntarea anumitei proceduri de care ei la moment nu au nevoie.Ca sa lucrezi cu oamenii si sa le oferi anumite servicii este pe cat de greu, pe atat de interesant.

Pacienti ideali nu exista, deoarece fiecare dintre ei sunt deosebiti in felul lor de a fi, cu multe istorii frumoase sau mai putin frumoase, dar memorabile.”, povesteste dentistul.

„Le multumesc pacientilor mei pentru alegerea facuta si increderea acordata.”, a adaugat medicul stomatolog.

Citeste si : Imbina utilul cu placutul si are succes. Ana Bolduratu - stomatolog cu mii de urmaritori pe Instagram: „Eu consider ca orice persoana care apare in mediul on-line are ce spune publicului, insa eu aleg ce si pe cine sa ascult.”

 Sursa foto: Arhiva personala

Articole din aceeasi categorie