„ Exista vreo sansa ca marcile rusesti sa inlocuiasca aceste branduri?”, s-a intrebat publicul rus. Ce anume pregateste piata de imbracaminte de acolo si ce preturi vor avea hainele vedeti mai jos.
„Colectia primavara-vara 2022 a ajuns la timp si este deja in magazine. Am reusit sa evitam intreruperile in aprovizionare, iar acum suntem pregatiti sa satisfacem orice cerere cu o oferta la zi. Daca vorbim despre colectia de toamna-iarna, atunci, din fericire, experienta ultimilor ani ne-a invatat sa lucram inaintea curbei. In acest moment, colectia este gata. In ciuda faptului ca cea mai mare parte a colectiei este deja in stoc si in magazinele retelei, trebuie sa intelegeti ca decontarile reciproce cu furnizorii, unitatile de productie si alti participanti la proces sunt extinse in timp si au loc cu plata prin posta. Acest lucru se datoreaza si nevoii de control al calitatii. In acelasi timp, o parte semnificativa a platilor este fixata in valuta straina, nu va fi posibila evitarea completa a cresterilor de pret. Cu toate acestea, este inca foarte greu de prezis acum. Credem ca cresterea pretului poate fi de aproximativ 30%” afirma reprezentanta marcii Snezhnaya Koroleva.
Desi, odata cu plecarea marcilor occidentale, cumparatorul rus nu a pierdut complet oportunitatea de a-si umple garderoba cu lucruri interesante, este prea devreme sa se bazeze pe inlocuirea instantanee a importurilor si sa se bucure de marcile autohtone - designerii si antreprenorii insisi spun asta.
„Desigur, ceea ce se intampla a afectat afacerea locala. In primul rand, deoarece unele dintre produsele noastre sunt cusute in strainatate, multe tesaturi sunt produse in strainatate. Logistica, tesaturile, serviciile, productia, care au fost platite in valuta, s-au scumpit din cauza cresterii ratelor. Chiar si acele modele care au fost produse in Federatia Rusa au devenit mai scumpe, deoarece costul logisticii si al materiilor prime a crescut. Acum incercam sa facem tot posibilul pentru a mentine preturile la acelasi nivel, dar o crestere este inevitabila, deoarece majoritatea calculelor sunt facute in valuta, iar cursul de schimb a crescut semnificativ - asta, din pacate, nu depinde de noi.”, a mai adaugat ea.
Anastasia Lazariuc a trait o adevarata drama, in fosta casnicie: „Betia intrecea orice masura”
Designerii au evaluat posibilele beneficii de pe urma plecarii marcilor occidentale cu un graunte de sare: „Fiecare marca este individuala. Clientilor le este greu sa renunte la marcile preferate, nu se poate vorbi de inlocuire 100%. Acum puteti gasi in continuare ramasitele marcilor care au parasit Rusia pe piete, iar clientii le „vaneaza” - din dragoste si loialitate. Multi dintre ei vor astepta pana in ultimul moment pentru deschiderea magazinelor preferate. Intr-un cuvant, ni se pare ca va fi dificil sa le inlocuim si, in general, nu este practic, dar pentru a atrage o parte din publicul lor si a le implica in filosofia marcilor rusesti merita cu siguranta incercat”, a adaugat o alta antreprenoare din aceasta sfera.
Anastasia Zadorina, fondatorul brandului Zasport, cauta si ea alternative.
„Poti considera aceasta situatie drept o sansa, dar toata lumea va avea o problema cu tesaturile, cu accesoriile, cu intretinerea masinilor de cusut. Da, noi si multe alte marci avem stocuri, dar in orice caz, acestea vor trebui completate. Si inca nu putem vorbi despre inlocuirea completa a importurilor. Ma voi bucura foarte mult daca vom gasi noi furnizori rusi, daca incepe o noua runda de dezvoltare a industriei noastre usoare.
Acum cautam noi parteneri de productie, furnizori in tara noastra, in China, Turcia, Serbia, luam in considerare diverse optiuni de cooperare. De asemenea, construim o fabrica in Bashkortostan, care este planificata sa se deschida in 2023, si acolo vom putea plasa un numar semnificativ de comenzi”, spune Zadorina.