E nevoie, insa, si de trei ingrediente fara de care nu se pot obtine rezultate: motivatie, ambitie si disciplina. 

 MOTIVATIE

Fiecare persoana care a reusit sa slabeasca miraculos a declarat ulterior ca la un moment s-a produs un declick, a existat un factor care a determinat hotararea de a face orice ca sa fie in forma.

Unele au facut-o pentru ca cineva le-a fscut observatie, altele pentru ca au vazut un caz miraculos la televizor sau intr-o revista ori pentru ca au probat un magazin intreg si nu le-a venit nimic. Mai sunt si cele care o fac de dragul unei persoane sau care s-au facut de ras in public din cauza greutatii (scaune rupte, haine care au crapat, traspiratie excesiva etc.).

Un lucru e cert: hotararea trebuie sa porneasca de la tine, iar mai apoi trebuie sa ramai consecvent(a) in decizie si eventual poti cere ajutorul celor din jur pentru a avea un program disciplinat.

 

 DISCIPLINA

Schimbarea din viata persoanelor care au probleme cu greutatea trebuie sa aiba loc permanent, nu doar o saptamana sau o luna. Altfel, daca dupa dieta incepi iar sa mananci ca inainte si renunta la miscare, kilogramele se vor intoarce inapoi si vor mai aduce cateva in plus, drept 'pedeapsa'.

 

E frustrant sa nu poti manca ce-ti place si cat iti place, asa ca e cazul sa inceapa sa-ti placa mancarea sanatoasa, in cantitati mici si reprize dese. Nu e deloc asa de dificil cum suna, in doar cateva zile de cand incepi sa mananci sanatos o sa vezi ca nu mai poftesti la mancaruri neindicate.

Exista o multime de retete de salate si mancaruri cu legume si carne slaba care sunt cu adevarat delicioase si iti mai aduc si energie, spre deosebire de cele grase pe care le consumi in viteza si cu pofta si care te lasa cu senzatia de 'prea plin'.

Alege sunca de pui sau de curcan cand vrei mezeluri, alege varianta degresata pentru lactate si incearca sa-ti umpli frigiderul de legume. Daca ai un platou mare cu fructe langa tine o sa iti faca pofta si n-o sa te mai duci sa cumperi snacksuri, iar o sticla cu apa plata tinuta mereu in geanta sau pe biroul de lucru o sa te impiedice sa cumperi sucuri acidulate atunci cand ti-e sete.

 

 AMBITIE

E bine sa stii ca ai nevoie de miscare. Ideal e sa te inscrii la o sala de fitness si sa faci exercitii usoare: banda, bicicleta sau stepper. Trei zile pe saptamana sunt suficiente, iar dupa primele reprize o sa descoperi niste minuni: miscarea taie pofta de mancare, iti schimba postura si atitudinea si te transforma intr-o persoana fericita si plina de voie buna. Toate astea au, desigur, explicatii stiintifice, dar e suficient sa incerci ca sa vezi pe pielea ta cum este.

Daca nu vrei sa mergi la sala, din diverse motive, poti face miscare in aer liber. Cand e frumos afara, o plimbare in parc sau prin oras e mai mult decat bine-venita. Trebuie doar sa te obisnuiesti sa o faci constant, indiferent de cat de obosit(a) esti.

Daca nu te simti suficient de motivat(a) sa te plimbi, cumpara-ti un caine, astfel mergi cu el cel putin e doua ori pe zi si e si asta un mod de a face miscare. Daca nu-ti plac cainii si nici nu vrei sa iesi in frig, urca si coboara scarile unui bloc, de preferinta unul cu mai multe etaje, avand grija sa respiri regulat si sa nu fortezi nota.

Acasatv.ro