In afara cazului in care cineva are o probleme fizica, lumea considera aceasta activitate ca pe ceva normal, de la sine inteles. Insa un studiu francez sugereaza ca oamenii ar trebui sa acorde mai multa atentie beneficiilor mersului pe jos, mai ales pe masura ce inainteaza in varsta.

 

Beneficiile mersului pe jos

Impactul mersului pe jos asupra adultilor de peste 65 de ani este remarcabil: in cei 12 ani de studiu s-a observat ca o plimbare zilnica de numai 15 minute a redus rata mortalitatii cu 22%. Procentul crestea in cazul in care durata mersului era mai mare.

Unul din cercetatori a punctat: „Varsta nu este o scuza pentru a nu face miscare. S-a stabilit de multa vreme ca activitatea fizica are un efect mai bun asupra starii generale de sanatate decat orice alt tratament medical. Insa doar jumatate dintre persoanele in varsta ating minimul recomandat de 150 de minute sau 75 de minute intense de miscare in fiecare saptamana”.

 

Descoperirile nu ar trebui sa surprinda

Mersul pe jos a fost studiat intens pentru a se descoperi efectele variate pe care le are asupra oamenilor. Unii oameni nu privesc mersul pe jos ca pe un exercitiu aerob asa ca ii ignora beneficiile. Definitia activitatii aerobice este ca stimuleaza ritmul cardiac si respiratia pentru a pompa mai mult oxigen in muschi. Chiar si o miscare usoara face asta. Cu cat mergi mai repede cu atat mai aerobica este activitatea.

Cresterea operatiunilor cardiovasculare, respiratorii si circulatorii inseamna ca nutrientii ajung in locul in care muschii sunt solicitati. Energia este folosita si nu depozitata si organele, muschii si oasele devin mai puternici. Corpul uman este facut pentru miscare.

Fara indoiala, ca un stil de viata sedentar din care lipsesc exercitiile fizice te va imbolnavi. Daca nu-l folosesti, il pierzi, iar aceasta afirmatie este adevarata si in cazul muschilor, mintii si a fortei fizice.

 

Mers pentru viata

Un studiu din 2016 a aratat ca 45 de minute de mers pe zi, 5 zile pe saptamana pentru copiii obezi au avut ca rezultat cresterea capacitatii lor pulmonare in numai 6 saptamani. Un mers rapid, combinat cu unul incet imbunatatesc conditia fizica mai bine decat un mers la o viteza constanta.

 

Mersul pe jos, afara, are un efect pozitiv asupra sanatatii mentale. Mediul natural (departe de dispozitivele electronice) imbunatateste starea de spirit, scade stresul si reduce sentimentul de depresie.

Contactul razelor soarelui cu pielea determina producerea de vitamina D. Mersul in aer liber este mult mai eficace in ceea ce priveste imbunatatirea activitatii mentale decat alargatul pe banda, la sala de fitness.

 

Ca si cum te-ai plimba in parc

Cand te doare ceva nu-ti doresti sa fii atins in locul respectiv. Insa, in mod paradoxal, mersul zilnic pe jos, imbunatateste mobilitatea si reduce riscul de accidentare. Orice exercitiu fizic, inclusiv mersul pe jos, intareste oasele si tesuturile si imbunatateste circulatia sangelui ca si suplimentarea cu nutrienti. Tocmai de aceea, Asociatia imporiva artritei recomanda mersul pe jos zilnic: „Daca nu te plimbi, incheieturile sunt private de lichidul dadator de viata, ceea ce are ca efect accelerarea deteriorarii lor”.

Reprezentantii  asociatiei Inimii din SUA sustine ca mersul pe jos inseamna un risc mai mic de hipertensiune, colesterol ridicat, atac de cord si diabet. Se recomanda minimum 30 de minute zilnic de activitate fizica sau 75 de minute de activitate fizica intensa pe saptamana pentru a te bucura de efectele benefice ale exercitiului. Insa nu trebuie sa fie totul intr-o singura reprinza: 15 minute de doua ori pe zi sunt la fel de bune ca 30 de minute facute odata. Poti incepe usor si apoi cresti ritmul si durata.

Daca ai probleme cu somnul iata un sfat care iti va fi de ajutor: fa o plimbare.

Reprezentantii Fundatiei pentru somn sustine: „Cateva minute de mers pe jos reduc timpul de adormire si mareste durata somnului in cazul celor care sufera de insomnie”.

O analiza a mersului pe jos utilizandu-se studii facute in 7 tari, timp de 11 ani, sustine ca aceasta activitate fizica reduce cu pana la 31%  incidenta de afectiuni cardiovasculare si scade riscul de mortalitate cu pana la 32%.

Nu poate oricine sa mearga la sala sau sa alerge 20 de km pe zi, insa cei mai multi dintre oameni pot merge. Asadar, poti ca in fiecare zi sa te plimbi cateva minute pentru a te bucura de toate acele beneficii. Nu ai nevoie decat de 15 minute si de o pereche de pantofi sport. Crezi ca iti poti face timp pentru asta?

 

Sursa foto: Google.com

Sfatulparintilor.ro