Iti prezentam o imagine de ansamblu asupra celor mai des intalnite mituri despre fitness si cele mai gresite conceptii despre acest subiect, dar si care este stiinta reala de care trebuie sa tii cont pentru a-ti atinge obiectivele in materie de fitness intr-un mod bun si sanatos.

 

 

Mituri despre fitness: Pentru a te mentine in forma, nu trebuie decat sa mergi la sala de fitness o data sau de doua ori pe saptamana.

 


Adevar: Mersul la sala o data sau de doua ori pe saptamana nu este suficient. Pentru ca antrenamentul tau sa produca rezultate reale, ar trebui sa faci exercitii de 3-5 ori pe saptamana.

 

 

Mit: Cel mai bun moment ca sa faci exercitii este dimineata, inainte de orice altceva.

 


Adevar: Cel mai bun moment sa faci exercitii este oricand ai timp, cu conditia sa alegi in asa fel incat antrenamentele sa aiba o anumita constanta. Ideal ar fi sa faci din fitness un obicei zilnic, asa ca daca esti genul de persoana care prefera sa mearga la sala noaptea tarziu, atunci mergi. Sau daca preferi sa alegi prin parc dimineata, fa acest lucru. Alegerea este doar a ta.

 

 

Mit: Ridicatul greutatilor transforma grasimea in muschi.

 


Adevar: Nu poti transforma grasimea in muschi. Fiziologic vorbind, sunt doua tesuturi foarte diferite. Tesutul adipos se gaseste sub piele, intre muschi si in jurul altor organe interne, cum ar fi inima, iar cel muscular, in tot corpul. Antrenamentul cu greutati poate ajuta la cresterea tesutului muscular care se afla in jurul tesutului adipos. Cel mai bun mod de a scapa de grasime este prin intermediul unui regim alimentar sanatos care sa includa legume, cereale integrale, proteine si grasimi sanatoase, cum ar fi cele care se gasesc in uleiul de masline sau de peste.

 

 

Mituri despre fitness: Sportul este cea mai buna metoda pentru a slabi.

 

 

Adevar: Daca vrei sa slabesti, nu te astepta ca simplul mers la sala sa faca minuni. Pentru a slabi trebuie, mai intai, sa iti schimbi regimul alimentar intr-unul mai sanatos si abia apoi sa sustii aceasta dieta si cu exercitii fizice. Activitatea fizica este, intr-adevar o conditie necesara pentru a avea un stil de viata sanatos, dar nu si suficienta.

 

 

Mit: Abdomenele sunt cele mai bune exercitii pentru a obtine „patratele”.

 


Adevar: Abdomenele antreneaza doar muschii abdominali. Exista exercitii care sunt mult mai bune pentru a obtine un abdomen tonifiat, cum ar fi cele care includ mai multe grupe musculare.

 

 

Mit: Antrenamentul cu greutati este doar pentru barbati.

 


Adevar: Antrenamentul cu greutati este foarte bun pentru muschi si nu are nimic de a face cu genul (masculin sau feminin). Acestea fiind spuse, trebuie sa stiti ca femeile produc mai putin testosteron decat barbatii, iar studiile sugereaza ca hormonii joaca un rol foarte important in procesul de antrenare a muschilor.

 


Mit: Dureaza cel putin doua saptamani ca sa iti iesi din forma.

 


Adevar: La majoritatea oamenilor, tesutul muscular incepe sa dispara pe parcursul unei saptamani, daca renunti la exercitii fizice.

 

 

Mituri despre fitness: Alergatul la maraton este modul ideal in care te poti mentine in forma.

 

 

Adevar: Poti obtine mult mai multe rezultate prin simpla alergare usoara, pe o distanta cat de lunga poti. Nu esti inca pregatita sa participi la un maraton? Nicio problema. Alergatul rapid pentru 5-10 minute sau alergarea usoara pe distante mari poate fi mult mai benefica decat participarea la un maraton.

 


Mit: Un jurnal culinar te poate ajuta sa monitorizezi si sa controlezi ce mananci.

 


Adevar: Chiar daca incercam sa fim cat mai constiinciosi si mai atenti la ce consumam sau la cat de activi suntem, uneori se poate intampla sa ne dam mai multe credite decat meritam. Oamenii au tendinta sa supraevalueze efortul fizic pe care il fac sau regimul culinar pe care il tin. S-ar putea sa ai impresia ca ai mancat putin, dar adevarul sa fie altul.

 


Mit: Bauturile energizante sunt cel mai bun mod de a te rehidrata dupa un antrenament.

 

 

Adevar: Foarte multe dintre bauturile de genul acesta nu sunt decat apa cu zahar. Daca simti nevoia de putina energie, incearca sa iei niste suplimente alimentare si sa iti umpli sticla de apa cu fructe si legume, precum afinele, castravetii, lamaile, portocalele, ghimbiriul si asa mai departe.

 

 

 

Sursa foto: Google.com

Elle.ro