6 beneficii ale plank-ului:


Imbunatateste postura. Daca ne petrecem mult timp pe scaun – la birou, acasa, la restaurant etc. -, exista un risc crescut de aparitii ale durerilor de spate. Vestea buna este ca plank-ul are efect benefic asupra posturii noastre, deoarece ne lucreaza eficient muschii din regiunea mediana, in special muschii abdominali si vom putea observa o imbunatatire sau o corectie a posturii. Acest lucru se intampla deoarece muschii regiunii mediene au functia de a stabiliza coloana.

 

Nu ai nevoie de timp si loc specific. In primul rand, daca dorim sa facem plank-uri, nu avem nevoie de un studio sau de o camera libera. Putem practica oriunde, oricand si nu ne costa nimic. Doar trebuie sa asezam o saltea de yoga si sa incercam sa ne tinem pozitia corecta timp de minim 60 de secunde.

 

Plank-urile, mai eficiente decat abdomenele. Spre deosebire de abdomene, plank-urile sunt mult mai usoare. Daca sunt facute in mod corespunzator, fiecare parte a corpului nostru este tinuta stransa si tensionata, antrenand toate grupele de muschi din regiunea abdominala ca nici un alt exercitiu: muschiul transvers abdominal implicat in ridicarea greutatilor; muschiul rectus abdominis care confera aspectul de six pack abdomenului; muschiul oblic extern implicat in miscari de rasucire si intoarcere la nivelul taliei.

 

 

Stimuleaza metabolismul. Atunci cand executam plank-uri in fiecare zi, vom arde mai multe calorii decat oricare alt exercitiu. Mai mult decat atat, vom arde mai multe calorii chiar si atunci cand nu intreprindem niciun fel de activitate fizica. Numai un minut de planking pe zi ne va creste rata metabolica, si o va mentine ridicata pe intreg parcursul zilei.

 

Creste flexibilitatea. Plank-ul ne va ajuta sa crestem flexibilitatea, in special a muschilor din partea posterioara. Aceasta forma de exercitiu cuprinde o componenta importanta in cresterea flexibilitatii: stretching. In pozitia de plank vom extinde toti muschii posteriori, ai umerilor, omoplatilor si claviculei.



 

Posibil tratament pentru osteoporoza. Un numar tot mai mare de persoane au osteoporoza sau o masa osoasa mica, fiind in pericol de osteoporoza si oase rupte. Din nefericire, nu intotdeauna putem stii cand se instaleaza boala, insa plank-urile ne pot ajuta sa construim oase mai puternice si musculatura mai consistenta.

 

Cum se executa corect plank-ul?

Executarea unui plank este deosebit de simpla, nu vom avea nevoie de echipament special si il putem face chiar la noi acasa: din pozitia de flotare, coboram greutatea corpului pe antebrate, indoindu-ne coatele sau mentinand bratele drepte. Trebuie sa mentinem tot corpul in linie dreapta, fara sa coboram bazinul, iar privirea trebuie sa fie indreptata spre podea.
 

Exercitiul consta in mentinerea acestei pozitii timp de 10 secunde, daca suntem la prima executare sau daca nu suntem in cea mai buna forma. In timp, putem exersa mentinerea pozitiei timp de 30, 45, 60 de secunde sau chiar mai mult.


 


Sursa foto: google.com

csid.ro