Daca veti merge la farmacie veti gasi un culoar ametitor si poate va va fi greu sa stiti ce aveti cu adevarat nevoie. Nu exista un raspuns general valabil la aceasta intrebare, este diferit de la persoana la persoana, in functie de mai multi factori.

 

 

Vitaminele si dieta

 

In timpul verii este usor sa adaugati culoare in farfurie si vitamine in organism (porumb, rosii, castraveti – de preferat sa fie din gradina), dar si toamna se mai gasesc cateva bogatii ale naturii. Ce se intampla, insa, in sezonul rece?

 

Este deja bine cunoscut faptul ca o dieta echilibrata este baza pentru o viata sanatoasa. Una dintre problemele care se afla in centrul preocuparilor sociale actuale este alimentatia. Exista o varietate de emisiuni de televiziune cu privire la gatit si gastronomie, unde se acorda un interes deosebit produselor ecologice si luptei fara sfarsit impotriva fast-food-urilor si a alimentelor procesate.

 

Cum anumite animale incep sa-si faca provizia pentru iarna, la fel trebuie si noi sa incepem sa ne pregatim pentru sezonul rece. Multi oameni se documenteaza in legatura cu asta, in special persoanele care se tem ca dieta lor nu le poate furniza toate substantele nutritive esentiale pentru o buna functionare a organismului. Iata o lista cu vitaminele si suplimentele pe care trebuie sa le iei toamna asta.

 

 

Multivitaminele

 

Cei mai multi dintre noi reusesc (sau cel putin stiu ca ar trebui sa incerce) sa aiba o dieta echilibrata, ce include o varietate de fructe si legume, cereale integrale, produse lactate si proteine slabe. Si ar fi minunat daca am reusi cu totii sa facem asta. Avand in vedere ca in unele zile (chiar saptamani) nu avem o dieta atat de echilibrata, multivitaminele pot asigura corpului ce are nevoie.

 

 

Calciul

 

Pentru a va mentine oasele puternice si sanatoase, pe masura ce imbatraniti, suplimentele cu calciu sunt o necesitate. Calciul este deosebit de important pentru femei, deoarece sunt mult mai predispuse sa dezvolte osteoporoza decat barbatii. Asadar, femeile ar trebui sa primeasca 1200 mg pe zi.

 

 

Vitamina D

 

Vitamina D nu se gaseste in foarte multe alimente, asa ca obtinerea acesteia printr-un regim obisnuit este destul de dificila. Si cum lumina soarelui ajuta organismul sa produca mai multa Vitamina D, in sezonul rece trebuie sa apelam la suplimente. Ideal este ca Vitamina D sa fie luata impreuna cu calciu, deoarece aceasta ajuta la absorbtia calciului.

 

 

Omega 3

La fel ca in cazul Vitaminei D, poate fi destul de dificil sa obtinem suficienta omega 3 sau acizi grasi esentiali, motiv pentru care poate fi o idee buna sa incepi sa iei un astfel de supliment. Alimentele care contin omega 3 sunt: pestele, fructele de mare, unele uleiuri vegetale, nucile si semintele de in.

 

Sursa foto: google.com

verdict.ro