Bineinteles ca primul lucru la care trebuie sa renunti este mancatul in exces, deoarece de acolo porneste toata lipsa de energie cu care te confrunti in aceasta perioada. De asemenea, leneveala in pat sau statul degeaba nu sunt tocmai cele mai antrenante activitati, prin urmare poate sa survina plictiseala si odata cu ea, lipsa acuta de energie. Chiar daca ti-ai propus sa lenevesti intr-o zi de sarbatoare, fa-ti plinul, dupa care incearca sa-ti planifici diverse activitati care sa te scoata din rutina care apare de sarbatori.

 

Ca sa ai mai multa energie si sa te mobilizezi mai usor, iata cateva trucuri cu efect rapid care te vor pune pe picioare:

 

1. Mananca alimente bogate in fier.

Lista de alimente care au continut ridicat de fier trebuie sa o pui pe usa frigiderului, astfel ca nu vei uita sa incluzi aceste alimente in meniul tau zilnic. Cele mai bune surse de fier sunt: carnea slaba de vita, ficatul de pasare, sange retele, maruntaiele de porc, ouale, stridiile, scoicile,  boabele de fasole, naut, linte, broccoli, curmale uscate, caise uscate, spanac, cereale integrale. De asemenea, celebrul Dr. Oz a precizat intr-o editie a emisunii The Dr. Oz Show ca pentru a asimila mai bine fierul trebuie sa combinam alimentele bogate in fier cu cele bogate in vitamina C. Printre cele mai puternice combinatii pe care le poti face sunt urmatoarele: ardei rosu cu spanac, rosii cu broccoli, citrice cu boabe de mazare sau de soia verde.

 

2. Limiteaza consumul de cofeina cu 3 ore inainte de o masa bogata in alimente cu fier

Taninii din ceai si cafea influenteaza absorbtia fierului, de aceea este bine sa eviti aceste bauturi cu trei ore inainte sa consumi alimente bogate in fier. 

 

3. Fa-ti un milkshake cu seminte de floarea soarelui si banana

Semintele de floarea soarelui crude sunt recunoscute pentru proprietatile lor energizante. Contin grasimi sanatoase, vitamina E, A, D, complexul vitaminic B, zinc, fier, calciu, mangan, potasiu, fosfor, fibre si proteine. Pune 3 linguri de seminte de floarea-soarelui crude in blender si pune apa plata cat e necesar pentru a favoriza mixarea lor. Dupa ce obtii o pasta cremoasa adauga o banana, apa in functie de consistenta dorita, miere de albine naturala si scortisoara.

 

4. Bea un pahar cu suc de catina.

Catina este o sursa excelenta de vitamina C, dar si o multitudine de nutrienti care hranesc organismul si curata sangele. Amesteca in blender un pumn de catina cruda sau congelata cu apa plata(sau lapte de soia), miere de albine naturala si putin piper Cayenne.

 

5. Mananca o salata cu multe verdeturi.

Consuma verdeturi, cum ar fi spanacul, patrunjelul, salata, mararul sau orice leguma cu frunzele de un verde cat mai inchis la culoare. Prepara o salata cruda de spanac cu un dressing din avocado, fulgi de drojdie inactiva si zeama de lamaie. Astfel, vei ajuta la detoxifierea ficatului. Acest organ este responsabil cu detoxifierea organismului, prin urmare este esential ca functiile sale sanu fie alterate. Prin eliminarea constantaa toxinelor, nivelul de energie al organismului este mult mai ridicat.

 

6. Fa un playlist cu melodiile saltarete favorite si danseaza dup apofta inimii

Pe langa exercitiile fizice pe care ar fi bine sale faci, poti sa te distrezi pe cateva melodii preferate si sa dansezi cum vrei tu, fara sate stresezi cate-ai putea vedea cineva.  

 

Sursa foto: Google.com

Eva.ro