Creierul nostru nascoceste o multime de ganduri fara permisiunea noastra. Majoritatea gandurilor noastre se bazeaza pe frica si ingrijorare. Oamenii de stiinta au scris despre „tulburarea mintii" sau Mintea de Maimuta (termen folosit pentru a descrie o minte care zboara de la un lucru la altul, niciodata nu sta pe loc, sa se odihneasca) timp de multe secole, iar noile cercetari vin cu un rezultat surprinzator.

 

 

Meditatia poate dezactiva zona creierului care se presupune ca este responsabila pentru crearea gandurilor negative. Iar acum, noile cercetari arata ca meditatia, de fapt, reduce aparitia gandurilor intruzive.

 

 

Studiul realizat de Universitatea din Southampton a impartit 77 de persoane in trei grupuri si le-a instruit pe scurt despre diferite tipuri de meditatie/mindfulness. Primul grup a invatat meditatia atentiei focalizate care, dupa cum sugereaza si numele, il invata pe cineva sa-si concentreze atentia si este considerat tipul de meditatie pe care ar trebui sa o inveti mai intai. (In mod obisnuit, "elementul" de focalizare este respiratia, dar uneori se utilizeaza un obiect fizic sau o mantra.) In acest studiu, instructiunile au inclus fraze cum ar fi „a deveni constient de senzatia de respiratie, observand unde in corpul fizic simti senzatiile fizice de respiratie, apoi alegand un loc pentru a urma respiratia si de fiecare data cand iti dai seama ca atentia ta a ratacit, adu-ti usor atentia inapoi la respiratie si senzatiile din corpul tau... "

 

 

Al doilea grup a invatat forma mai avansata de monitorizare deschisa de meditati(adesea numita meditatie de mindfulness), in care individul observa cu curiozitate si fara sa-si judece propriile ganduri. Instructiunile au inclus: „Directionati-va atentia spre mintea voastra ... observati ganduri, emotii, senzatii fizice... De fiecare data cand deveniti constienti de o experienta privata, cum ar fi un gand sau un sentiment... indreptandu-va atentia spre ea, recunoscand-o, cat de bine poti, lasand lucrurile sa fie ca si cum ar fi ... facand spatiu pentru experientele tale".

 

Si intr-un grup de control, oamenii ainvatat un fel de mindfulness care tine de constientizarea muschilor si au invatat cum sa ii relaxeze (relaxarea progresiva a muschilor). E interesant cum a fost testata frecventa gandurilor intruzive. 

 

 

Gandurile negative ale participantilor au crescut considerabil imediat dupa ce oamenii s-au gandit la temerile lor. 

Persoanele din cel de-al doilea grup au avut o cantitate semnificativ mai mica de ganduri negative intruzive - mai mult decat oricare dintre celelalte doua grupuri. De asemenea, persoanele din primul grup au avut mai putine ganduri intruzive, dar diferenta nu a fost la fel de mare ca in cazul grupului al doilea.

 

Pe masura ce se fac tot mai multe cercetari, se contureaza ideea ca da, meditatia face exact ceea ce se spune ca face de mii de ani. In orice caz, este clar ca merita sa incercati pentru reducerea stresului si a anxietatii create de gandurile negative. 

 

 

 

Sursa foto: google.com 

Perfecte