Cum sa faci un smoothie sanatos?

Poti sa adaugi aproape orice intr-un smoothie. In principal, acesta consta in lichide (apa, lapte sau kefir), fructe, legume, seminte sau nuci, suplimente precum pudra de proteine, granola sau cocos, spun specialistii. Secretul pentru a face o bautura sanatoasa de acest gen este sa obtii un echilibru corect de legume, fructe, proteine si grasimi. Cand il consumi, ai parte de baza necesara pentru un mic-dejun sanatos sau o gustare.
Proteinele pot proveni din chia, seminte de canepa si in, iaurt sau lapte de nuci. Grasimile constituie un alt factor cheie in prepararea unui smoothie, iar acestea provin din seminte, ulei de in, iaurt de cocos sau iaurt bogat in grasimi. Pentru un boost suplimentar, expertii recomanda adaugarea unor ingrediente precum maca, pudra de acai, cacao, spirulina, ierburi precum coriandru sau patrunjel si mirodenii ca scortisoara, ghimbir sau turmeric.



 

 


Smoothie-urile facute din fructe sunt sanatoase?

Desi fructele au beneficii anti-inflamatorii, smoothie-urile devin adesea surse concentrate in zaharuri. Poti echilibra acest aspect daca adaugi verdeturi precum spanac, frunze de varza kale sau chard elvetian (care contine fibre, calciu, vitaminele A, C si K) si proteine pentru a-ti mentine zaharul din sange si a controla poftele si foamea.

 


 



In cazul celor cumparate situatia se complica. Cel mai „periculos” lucru il reprezinta cantitatea si calitatea ingredientelor folosite, de care nu ai cunostinta. Produsele din magazine pot contine indulcitori artificiali, suc de fructe, cantitati mari de grasimi sau produse indulcite, care contribuie la adaugarea caloriilor. Daca nu obisnuiesti sa le cumperi in mod regulat din magazin, nu ai motive de ingrijorare.

 


Smoothie-urile verzi sunt sanatoase?

 
Da. Nutritionistii recomanda adaugarea unor frunze verzi precum spanac, frunze din varza kale sau chard elvetian, care contin fibre, calciu si vitaminele A, C, K. Smoothie-urile verzi sunt o sursa foarte buna de a-ti asigura cantitatea necesara de legume (doua-trei cani). Legumele, mai ales cele cu frunze, reduc riscul de a dezvolta diabet de tipul 2.

 

 


Smoothie-urile ajuta la pierderea in greutate?

 

 
Deseori, smoothie-urile sunt considerate perfecte pentru pierderea in greutate si o modalitate de detoxifiere a corpului. Atunci când vine vorba de detoxifiere, majoritatea nutritionistilor sunt de acord ca acestea nu reprezinta o solutie fiabila, si ca organismul uman are propriile sale resurse (ficat, plamâni, sistemul digestiv) prin care se poate curata natural.
In ceea ce priveste pierderea in greutate, in loc sa te concentrezi pe dieta, cel mai bine este sa te gândesti la toate acele obiceiuri care fac un corp sanatos. Consumul de smoothie-uri poate contribui la pierderea in greutate daca este acompaniat de o dieta echilibrata, activitate fizica, un program de somn adecvat, si asa mai departe.

 

 

 

 

 

 

Sursa foto: Google.com

Elle