Ne temem de caruselul hormonal, de pierderea masei musculare si de ideea de stres in general, stresul care functioneaza drept bariera pentru accelerarea eliminarii grasimilor. Cu alte cuvinte, ne temem de cresterea in greutate din perioada adulta. Cercetatorii au constatat ca o femeie poate depune aproximativ cate 700 gr. In fiecare an, asta insemnand ca, pana atinge varsta de 50 de ani, o sa aiba o greutate mai mare cu cel putin 20 kg. Cu toate acestea, din fericire, nu trebuie sa ne pierdem speranta: greutatea in plus poate fi combatuta: prin consumul de alimente menite sa stimuleze metabolismul si care te vor face sa dormi mai bine, sa ai mai multa energie si sa observi cum hainele tale devin mai largi in doar 2 saptamani. De aceea, am compus o lista de 5 idei pentru nutritia ta prin care iti poti accelera metabolismul:

 

1. Mananca suficient

 

Una dintre cele mai frustrante realitati ale unei diete este redata prin faptul ca, daca eliminam prea multe calorii, metabolismul nostru considera ca organismul doar trece prin vremuri grele si se opreste din a arde grasimi cu scopul de a economisi energie. Pentru a-ti sustine metabolismul in timpul unei diete, este recomandat sa consumi suficiente calorii pentru a-ti potrivi rata metabolismului bazal, cu alte cuvinte, ceea ce ai arde daca ai ramane in pat toata ziua.

 

 

2. Intotdeauna mananca la micul dejun

 

A servi o masa bogata in nutrienti pe parcursul diminetii, imediat dupa ce te-ai ridicat din pat, are rolul de a-ti trezi literalmente metabolismul si de a mentine energia ridicata toata ziua. Nu este intamplator faptul ca probabilitatea ca o femeie care renunta la micul dejun sa nu slabeasca este de 4,5 ori mai mare decat in cazul opus. Si chiar daca te regasesti intr-o situatie in care sa nu ai timpul necesar pentru a te hrani, si un iaurt este ok. Orice este mai bine decat nimic.

 

 

3. Bea cafea sau ceai

 

Cofeina este un stimulent al sistemului nervos central, astfel, o ceasca de cafea zilnica iti poate revigora metabolismul cu pana la 8%, iar o cana de ceai preparat poate creste metabolismul cu 12%, potrivit unui studiu japonez. Mai mult decat atat, cercetatorii au efectuat o serie de studii privind dietele si au constatat ca cei care au inceput sa consume ceai verde au pierdut mai mult din greutate.

 

 


4. Lupta impotriva grasimii cu fibre

 

Alte cercetari arata ca unele fibre pot mari arderea grasimilor cu pana la 30%. Astfel, femeile care mananca cele mai multe fibre din alimente se bucura de cea mai mica crestere in greutate pe masura ce inainteaza in varsta. Idealul la care sa tintesti ar fi de 25g/zi, acest lucru insemnand aproximativ trei portii de fructe si legume.

 

5. Bea multa apa

 

Cu totii stim ca oamenii care aleg apa in locul bauturilor racoritoare zaharoase au un succes mai mare in ceea ce priveste pierderea greutatii si pastrarea in timp a rezultatelor unei diete. Evident, asta se datoreaza faptului ca bauturile cu un continut de zahar sunt bogate in calorii, iar substituirea cu apa automat ar reduce aportul de calorii. Un alt efect benefic consta in cresterea metabolismului, consumul de 0.5 litri de apa fiind considerat a spori activitatea cu 10-30% timp de aproximativ o ora. Pentru un efect mai profund, apa rece este recomandata, intrucat acum corpul va utiliza si mai multa energie pentru a o aduce la aceeasi temperatura cu cea a corpului.

 

 

Sursa foto: Google.com

Elle.ro