Femeia gravida trebuie sa manance echilibrat si variat. Calitatea alimentelor pe care le mananca femeia gravida inainte si in timpul sarcinii influienteaza starea de sanatate a bebelusului la fel de mult sau chiar mai mult decat orice alt factor individual. Din acest motiv, trebuie sa stim cum sa asiguram o nutritie de cea mai buna calitate pentru gravida si copil.

 

Tendinta naturala a gravidelor este de a se supraalimenta, datorita unei conceptii gresite conform careia gravida ar trebui sa manance pentru doi. In realitate necesarul caloric este nemodificat in primul trimestru de sarcina, crescand abia din trimestrul al doilea si doar cu 300 de kcal fata de necesarul energetic anterior sarcinii. in ansamblu, nevoile energetice ale unei gravide active, care nu si-a intrerupt activitatea sunt de 2500-3000 de kcal/zi.

 

Pentru a-i asigura o crestere si dezvoltare corespunzatoare fatului, gravida trebuie sa se asigure ca acele calorii suplimentare sunt aduse de catre alimente bogate in nutrienti si mai putin din dulciuri rafinate si grasimi.

 

Recomandari:
Mese in cantitati mici dar in numar mai mare pe zi, decat mese putine si bogate, deoarece in acest fel se amelioreaza si greturile caracteristice perioadei de inceput a sarcinii si se evita supraalimentatia. Nevoile de proteine in timpul sarcinii sunt usor crescute, altfel spus, se recomanda in timpul sarcinii un aport zilnic de 1,5 g/kg corp de proteine (la o femeie de 70 kg, aceasta corespunde la 100g proteine/zi), din care aproximativ jumatate sa fie de origine animala: lapte, branza, iaurt, carne (pasare, vita sau peste) si ou. Necesarul de fier se dubleaza, ajungand la 30 mg/zi.

 

Surse alimentare de fier sunt: carnea rosie, in special ficatul, rinichii si carnea de vita, galbenusul de ou, nucile, fasolea, spanacul, germenii de grau, fructe uscate. Atunci cand femeia gravida simte simte nevoia de ceva dulce poate alege sa consume fructe sau daca are pofta de o prajitura nu trebuie sa-si refuze acest lucru, daca aceste alimente sunt consumate cu moderatie. Nu se va uita de fibrele alimentare, atat de importante in combaterea constipatiei din aceasta perioada.

 

In general, alimentatia de buna calitate din timpul sarcinii este o dieta zilnica variata, care contine multe fructe si legume proaspete, cereale integrale, produse lactate, alimente bogate in proteine (carne, peste, nuci, oua si legume), ceva grasimi (ulei sau unt) si aproximativ 2 litri de lichide pe zi. Pentru copil, este decisiva alimentatia mamei deoarece circuitele neuronale se formeaza in timpul sarcinii. De regula, gravidele isi vor satisface poftele in portii mici, fara a vedea in aceasta perioada un rasfat culinar.

 

Sa nu uitam ca relatia cu mancarea se formeaza in burtica mamei. Iar noi ne nastem cu anumite preferinte, in functie de alimentatia mamei in timpul sarcinii.

Alte sfaturi despre nutritie, puteti gasi aici.
Sursa foto: google.com

Perfecte