Pentru cineva acest aliment nu prezinta interes, iar pentru unii – adevarata pacoste. Ultimii niciodata nu vor intelege cum poti fi indiferent in fata unei ciocolate bune?!
Oamenii prefera ciocolata in diferite moduri: ocazional la o cafea, in functie de tipul de ciocolata (aleg intre cea amaruie, cu lapte sau alune), consumatori impulsivi cand ciocolata e pe post de mancare sau dependenti euforici - cei care dau totul pentru ea. E necesar sa ne oprim si sa facem claritate.

 

Sunteti dependenti de ciocolata?


Cei mai multi oameni stiu de regula daca sunt sau nu dependenti. Daca sunteti nesiguri, propun sa raspundeti la acest chestionar cu Adevarat sau Fals:
1. Am frecvent pofta de ciocolata.
2. Nu exista o singura ciocolata sau bomboana, nici o felie de tort nu exista (in sens ca se consuma pana la ultima bucata dintr-o cutie).
3. De multe ori fac totul pentru a nu ma lipsi de ciocolata: cheltui ultimii bani, ma deplasez pentru ea pana la magazin etc.
4. Simpla vedere sau mirosul de ciocolata imi face pofta s-o consum cu nerabdare.
5. Ma pot lipsi de mancarea de baza, de ciocolata - nu.
6. Un drog natural – atunci cand ma simt suparat(a) sau nu am dispozitie – ea ma face fericit (a).
7. Dupa ce consum ciocolata, ma simt vinovat (a) si chiar supatat (a) pentru ca am consumat-o.
8. Uneori o folosesc ca un stimulent, atunci cand ma simt obosit (a) sau deprimat (a).
9. Cand ma simt singur (a) sau abandonat (a) nu ma pot dezlipi de ea zile in sir.
10. De fiecare data cand consum ciocolata, am tendinta de a ascunde ambalajele.
Daca ati raspuns afirmativ cel putin la jumatate din cazuri, se pare ca sunteti dependentul de sertar, locul in care pastrati ciocolata cu grija. 
Ce e de facut?


1. Constientizarea – e primul lucru care determina luarea atitudinii. Posibil citind aceste randuri veti intelege ca ciocolata e un drog (in special zaharul din ea). V-ati dori sa fiti prizonier(a), chiar daca pare un dulce inofensiv?!
2. Ce fel... – aveti dreptate: amaruie cu % de cacao minim 70. Pentru ca tine sub control nivelul glicemiei, deci a insulinei – hormonul ce ne ingrasa. Pe de-asupra, e bogata in flavonoizi, antioxidanti cu o gramada de-a beneficii si nu are atat de mult zahar, deloc arome, grasimi partial sau total hidrogenate.  E cea mai buna!
3. Cantitatea – 20-30 g pe zi. Pentru ca e necesar sa tinem sub control nivelul de zahar in sange, nu provoaca dependenta sau depresia. S-a si demonstrat legatura stransa a consumului de dulciuri cu aparitia simpomelor de depresie.
4. Ea pe noi sau noi pe ea? ...o controlam noi – daca simtim ca deciziile sunt in defavoarea sanatatii (anularea intelegerii ca vom consuma rational, imposibilitatea de a ne opri la o portie, intrarea in sevraj), atunci ne-a captat creierul de-a binelea si ar trebui sa luam masuri.
Ciocolata ca si cafeaua este un produs de placere. Beneficiile ei sunt relevante atunci cand o consumam moderat, daca se trece catre dependenta, se recomanda a minimiza consumul pana la excluderea din consum (cel putin pentru o perioada).

 

Bucura-ti papilele de o ciocolata veritabila!Pentru asta, citeste atent eticheta sa nu gasesti intrusi straini, altele decat boabele si untul de cacao, zaharul nerafinat sau stevia. Ciocolata nu se mesteca ca pe un aliment oarecare, ci se topeste pe limba, astfel incat fiecare papila gustativa sa se bucure de dulce.

 

Mai intai se va simti gustul amar, apoi dulce si, tine minte: ciocolata ca si vinul bun nu se consuma in singuratate!

 

Sursa foto: google.com

Perfecte