Daca esti deja obosita la pranz, dupa a treia cafea sau daca iti este foame deja la ora 11 ori mananci mult mai mult decat ar trebui, inseamna ca nu mananci ce trebuie la micul dejun. Iata ce alimente ar trebui sa eviti:

 

1. Cerealele cu putine fibre


Probabil ca stii ca cerealele nu sunt o alegere prea nutritiva, continutul de zahar nu este singurul lucru la care ar trebui sa fii atenta. Daca mananci cereale slabe in fibre si cu multi carbohidrati, acestea nu te vor satura si ti se va face foame inainte de pranz.

 

 

2. Iaurtul light


Light pare alegerea potrivita, nu? Nu intotdeauna. Multe iaurturi light au putine calorii, dar au multi indulcitori artificiali si multe chimicale, mai ales daca alegi varianta cu arome. Opteaza pentru un iaurt grecesc cu putine grasimi in schimb. Proteinele te vor ajuta sa te simti satula mai mult timp, si nu contine zahar adaugat.

 

 

3. Smoothies de la supermarket


Te-ai gandit de ce preferi smoothiurile, in detrimentul sucului verde? Deoarece acestea sunt mult mai dulci – acest lucru datorandu-se zaharului. Unele contin chiar si inghetata sau lapte gras, asa ca sunt mai de graba un milkshake. Opteaza pentru fructe proaspete sau fa-ti singura un smoothie, folosind iaurt grecesc pentru proteine.

 

 

4. Bagels


Daca iti place sa mananci bagels dimineata, gandeste-te ca sunt echilvalentul a patru felii de paine. Un exces de carbohidrati. Nu trebuie sa renunti complet la ei, dar alege varianta integrala si mananca proteine alaturi. Evita-le pe cele simple, acompaniate de unt sau crema de branza.

 

 

5. Clatite


Clatitele au in general carbohidrati goi si atunci cand adaugi peste si sirop artificial, vei consuma prea mult zahar. Nu trebuie sa renunti complet la clatite. Foloseste sirop de artar natural si incearca sa folosesti iaurt grecesc pentru un plus de proteine.

 

 

6. Batoanele


Daca rutina ta de dimineata include un baton de proteine in masina, este momentul sa o regandesti. Multe batoane sunt pline de zahar si chimicale si te vor face sa iti pierzi energia.

 

 

7. Sucurile


Ok, ai inlocuit smoothie-ul cu sucuri si deja de simti mai sanatoasa. Dar asteapta. Sucul este un mod bun de a adauga cateva legume in dieta ta, dar nu formeaza un mic dejun solid. Daca nu consumi suficiente proteine, ti se va face foame inainte de pranz. Sucul este facut din carbohidrati si zahar, asa ca ar trebui sa il pastrezi ca si gustare pentru mai tarziu, sau sa il bei la micul dejun alaturi de niste proteine.

 

 

8. Granola


Granola poate sa para alternativa sanatoasa a cerealelor, dar in afara faptului ca are mai multe calorii, contine si zahar adaugat si putine proteine, fapt ce creste nivelul glicemiei. In loc de granola, pune nuci in iaurtul tau de dimineata.

 

 

9. Sandwich-uri de la fast food


Sandwichurile de dimineata de la fast food par o optiune ok, pentru ca iti ofera proteine, dar au grasimi, sunt prajite si procesate – nu contin fibre si te vei simti infometata mai repede decat ar trebui.

 

 

10. Produsele de patiserie


Gogosi, pateuri sau tarte – nu sunt o solutie buna pentru foamea de dimineata. In afara faptului ca sunt facute cu faina alba, contin tone de zahar. Te vei simti infometata foarte repede.

 

 

Sursa foto: Google.com; Instagram.com

ELLE