Un mic-dejun sanatos trebuie sa includa cel putin 5 grame de fibre, o cana de lapte sau de iaurt (pentru necesarul zilnic de calciu), proteine si grasimi. De asemenea, este bine sa se limiteze consumul de zahar la maximum 6 grame (o lingurita contine 4 grame de zahar). In plus, in functie de obiceiurile zilnice, iti recomandam:

 

Daca esti pe fuga- ia-ti o portie de lapte degresat de la orice magazin care este in drumul tau, si asorteaza-l cu un baton de cereale fara sirop de glucoza, care se gaseste la plafaruri si la magazinele specializate.

 

Daca ai doar cateva minute la dispozitie - toarna o portie de lapte intr-un castron si adauga cereale integrale fara zahar. Mai pune si cateva fructe uscate deasupra, dupa care adauga o lingurita de miere.

 

Daca esti la birou, cumpara-ti un baton de branza degresata, niste biscuiti bogati in fibre si o sticla de suc de rosii.

 

Daca ai timp sa prepari mic-dejunul de cu seara- alege cateva dintre fructele tale preferate si o portie de iaurt fara grasime si amesteca-le in blender. Pune apoi amestecul la frigider pana a doua zi.

 

Ce faci daca nu ti-e foame dimineata? - nu mai manca nimic dupa ora 8 seara. In doua pana la trei saptamani organismul tau se va obisnui cu regimul alimentar impus si se va adapta.  Insa, nutritionistii spun ca micul dejun are beneficii miraculoase asupra sanatatii.

www.perfecte.md