In general, substantele nutritive, cum ar fi fierul, zincul si vitamina C, sunt esentiale pentru un sistem imunitar sanatos. Flavonoidele, care se gasesc in ceai, mere, legume crucifere (cum ar fi brocoli), si alte alimente pe baza de plante pot avea numeroase beneficii pentru sistemul imunitar.

 

Iata cateva dintre alimentele care va pot ajuta sa va fortificati imunitatea in sezonul rece!

 

 

Afinele

 Cercetarile arata ca afinele au un nivel ridicat de antioxidanti care lupta impotriva tuturor bolilor. Aceste fructe mici contin, de asemenea, quercetin, un flavonoid care actioneaza ca un antihistaminic si antiinflamator si poate proteja impotriva bolilor de inima si a cancerului.

 

Cercetatorii cred ca efectul antihistaminic al quercetinului poate, de asemenea, sa ajute la reducerea simptomelor date de alergii, Nu exista afine proaspete pe piata locala? Nici o problema. Opteza pentru cele inghetate si acestea sunt bogate in nutritie. Le puteti pune in iaurt sau consuma direct din frigider.

 

 

Broccoli 

Brocoli este incarcat cu vitamina C, un nutrient care ne protejeaza sistemul imunitar. De fapt, acest aliment contine mai multa vitamina C decat o portocala! Si, ca un bonus suplimentar, brocoli este bogat in calciu si fibra. Pentru a culege toate beneficiile minunate ale acestei legume, incearca crevetii de ghimbir si brocolisomonul.

 

Acest peste bogat in omega-3 nu numai ca ajuta la reducerea riscului de boli de inima, dar incurajeaza, de asemenea, producerea si miscarea celulelor limfocite, care ajuta la sustinerea raspunsului imun. in plus, somonul este o sursa bogata de vitamina D, esentiala pentru o buna imunitate. 

 

 

 

Usturoiul

 Usturoiul inseamna mult mai mult decat o simpla aroma.  Catelul de usturoi contine allicina, un compus sulfuric cu antioxidanti puternici. Un studiu realizat ]n 2001 demonstra ca persoanele care au luat suplimente de usturoi timp de 12 saptamani au avut mai putine raceli. De asemenea,  cei care s-au imbolnavit, dar au consumat usturoi, au castigat mult mai repede lupta cu boala. Nu vreti sa mirositi a usturoi? incercati un supliment pe baza de usturoi. 

 

 

Cartoful dulce

 Cartoful contine amidon si betacaroten, ideal pentru o piele stralucitoare. Organismul nostru transforma betacarotenul in vitamina a, un nutrient esential pentru mentinerea unui sistem imunitar puternic. Vitamina a ne pastreaza, de asemenea, membranele mucoase ale nasului gatului sanatoase si functionale.

 

Taie cartofii, apoi asaza acele bucati pe o foaie de copt. Dupa, presara ulei de masline si scortisoara. In aceasta forma se introduc in cuptor si se coc la 400 de grade, timp de 15-20 de minute, sau pana capata o culoare maro auriu. Intoarce bucatile si lasa-le in cuptor inca 15-20 de minute.

 

 

Iaurtul

 Iaurtul contine culturi vii si active care ne alimenteaza sistemul nostru imunitar cu bacterii sanatoase. O ceasca de iaurt bogat in calciu asigura aproape 20% din necesarul zilnic de zinc, un mineral esential pentru functia imunitara sanatoasa.

Incepeti dimineata cu un iaurt.. Amintiti-va ca, in plus fata de consumul acestor sase alimente, este important sa va hidratati si sa va odihniti mult.

 

 

 

Sursa foto: Google.com

Csid.ro