Statistic, in sezonul rece, majoritatea alergatorilor au inregistrat performante cu pana la 25% mai bune atunci cand alergau insotiti. Iata cele 7 beneficii: 

 

1. Ardeti mai multe calorii. Atunci cand va antrenati la temperaturi scazute, depuneti un efort mai mare, iar daca sunteti in competitie dublati numarul caloriilor arse.

 

 

2. Intariti inima. De cele mai multe ori conditiile vitrege va obliga sa intrerupeti antrenamentul, dar daca alergati in doi, rezistati mai mult, ceea ce face ca inima sa pompeze mai mult. 

 

 

 

 

 

3.Intareste mintea. Sedentarismul este nociv. Cand alergati in doi va aerisiti, oxigenati creierul si socializati cu partenerul de alergare, imbunatatind functiile cognitive.

 

 

4.Imbunatatiti rezistenta. Daca va antrenati cu un partener mai bine antrenat, aveti tendinta sa va depasiti limitele si va cresteti rezistenta la efort.

 

 

5. Reglati temperatura. Iarna vine la pachet cu problemele de circulatie. Daca alergati singur, aveti tendinta sa abandonati antrenamentul din cauza picioarelor inghetate. In doi, va ambitionati si va ajutati corpul sa se adapteze mai usor si mai repede la anotimp.

 

 

6. Tonifiati musculatura. Cand alergati in doi, nu impuneti voi ritmul, ci este unul reciproc acceptat. Asta face ca muschii sa lucreze la intensitate maxima, tonifiindu-se.

 

 

7. Intariti sistemul imunitar. Daca sunteti echipati corespunzator, dupa primul kilometru alergat nu mai simtiti frigul. Fluctuatiile de temperatura la care supuneti corpul stimuleaza intarirea sistemului imunitar. 

 

 

 

Sursa foto: Google.com


click.ro