Povestile de succes de la Hollywood sunt de obicei despre oameni care inca din copilarie aspirau spre a deveni celebri intr-un anumit domeniu si pana la urma acest lucru le reusea, prin munca si mult efort. Dar mai rar ne amintim despre persoanele care aspirau doar spre faima si avere, si nu conteaza in ce domeniu. Viitoare junalista scandaloasa Hedda Hopper, al carei nume este cunoscut tuturor jurnalistilor si vedetelor occidentale, a inteles inca din copilarie ca trebuie sa aiba un succes, orice nu s-ar intampla. Povestea visului sau este un exemplu clar al modului in care o persoana este gata sa faca orice pentru a obtine ceea ce isi doreste.
Fiind cel de-al saselea copil in familie, Elda Ferry (numele care i s-a dat la nastere) si-a dat seama inca de mica ca in orasul sau natal Altoona, din Pennsylvania, nu o astepta un mare succes. Prin urmare, dupa absolvire, fata s-a mutat imediat la New York. Atunci, in anii 1900, toata tara vorbea despre vedetele de la Brodway, asa ca Elda si-a gasit o slujba acolo, in calitate de corista. Pana ce a obtinut un rol mai important, Ferry timp de cativa ani mergea de la un casting la altul, ascultand multe cuvinte urate si multa critica in adresa sa. De exemplu, o data un regizor a numit-o „vaga stangace”. Totusi, Elda a continuat sa mearga inainte si a obtinut in continuare un rol secundar intr-unul dintre spectacolele populare de la Brodway. Toata aceasta munca si tot acest efort era facut pentru ca intr-o buna zi sa primeasca un rol principal.
Apropo, acest lucru i-a reusit chiar mai repede decat ea insusi se astepta. Cateva luni mai tarziu, ea deja mergea prin toata tara jucand in spectacolul „Country Boy”. Iar mai apoi, soarta a impreunat-o cu producatorul DeWolf Hopper. Elda intelegea: nimic nu contribuie mai tare la succesul unei femei, decat un barbat potrivit. Era anul 1910, timpul in care despre feminism in Occident nu auzise nimeni si barbatii aveau intr-adevat mai multe drepturi si oportunitati decat femeile. Prin urmare, Elda l-a fermecat pe tanarul Hopper si cei doi s-au casatorit.
Inainte de nunta cu Elda, barbatul fusese casatorit de patru ori si toate sotiile lui aveau un nume, dupa cum i se parea Eldei, aproape identic cu al ei: Ella, Ida, Edna si Nelly. Fata nu dorea sa aiba nimic in comun cu fostele lui sotii, asa ca a decis sa-si schimbe numele. Si, la fel ca toate eroinele noastre de astazi, ea s-a bazat pe un numerolog pentru a face acest pas important in viata. Numerologul a sfatuit-o sa devina Hedda si nu s-a inselat: acest nume a facut-o pe fata fericita si renumita.
Doi ani mai tarziu, Hedda a nascut un fiu, William, iar un an mai tarziu, Hedda Hopper, prin eforturile sotului sau influent, a aparut pentru prima data intr-un film „Battle of Hearts”. Maniera sa, aspectul si ambitia ei, potrivit regizorilor, se potriveau ideal pentru acest rol. Dar, de fapt, Hedda s-a jucat pe ea insasi in acest film. Parea ca obtine tot ce isi doreste: faima, pozitie inalta in societate, bani, un sot de succes. Dar, brusc, DeWolf Hopper a devenit prea gelos pe succesul sotiei sale, a inceput sa-i faca scandaluri si in curand cuplul s-a despartit.
Esecurile din viata de familie au coincis si cu o boala care a dat peste tanara Hedda - a fost diagnosticata cu tuberculoza. Dar lipsa banilor, nevoia de se intretine pe ea si pe fiul ei, a facut-o sa munceasca si mai mult si sa lase sanatatea pe plan secundar. Intr-un moment starea de sanatate s-a inrautatit foarte tare, iar Hedda mai nu a murit. Totusi, editorul media Damien Hirst a reusit sa o convinga sa se trateze.
In timpul tratamentului, Hedda a stapanit o noua profesie: spunea jurnalistilor diferite barfe despre oamenii celebri, in schimb ca ziaristii o sa-i mentioneze numele in ziare. Hopper a inteles ca din ea nu v-a iesi o vedeta de cinema, asa ca a trebuit sa gaseasca altceva cu ce s-ar putea ocupa. Cand a revenit la viata normala, a primit imediat oferta de a scrie propria rubrica despre viata mondena din Los Angeles. In orasul in care si atunci, si acum traiesc cei mai faimosi oameni din SUA, ea, ca nimeni altcineva, a stiut sa faca cunostinta cu cine trebuie, in momentul potrivit, sa asculte sau sa traga cu urechea unde trebuie sau sa scoata dintr-o persoana o informatie secreta pe care, mai apoi o va scrie in ziar. Conceptul de prietenie, moralitate si onoare, pentru Hopper au incetat rapid sa mai existe. Principalul lucru care o motiva era dorinta de a-si face un nume si de a castiga multi bani. Ea nu accepta sa stea pe loc, sa nu mearga spre scopurile sale. Ce conteaza daca nu era nici scriitoare si nici jurnalista dupa profesie. Principalul lucru era ca o plateau bine, asta e tot ce conta pentru ea.
Castigand taxe impresionante, Hopper isi putea cumpara palarii, pe care le adora. Ea nu rata niciodata ocazia de a prezenta o noua palarie la un eveniment social.
Astazi, doar anonimii pot discuta despre vedete, vorbind in batjocora sau razand de ele. Dar in anii 1920, cand Hedda lucra, ea publica liber zvonuri despre oameni celebri, semnandu-se cu propriul nume la urma. Asa ca, vedetele mereu au stiut cui trebuie sa se adreseze, daca veau vreo informatie. Cand jurnalista a scris despre romanul actorilor Katharine Hepburn si Spencer Tracy, Spencer i-a dat un sut, cand s-a intalnit cu Hopper fata in fata. Si dupa ce a divulgat secretul despre relatia dintre Joseph Cotten si Deanna Durbin, Cotten a scos intentionat scaunul de sub Hopper, la unul dintre evenimente. Totusi, ii era frica lui Hopper sa nu jigneasca pe cineva? Desigur ca nu.
Rubrica fostei actrite, intitulata „Hollywood Hedda Hoppe” din Los Angeles Times, a facut-o celebra nu doar in California, ci in toata tara. Acea faima, spre ca Hopper a aspirat timp de mai bine de douazeci de ani, a venit in sfarsit la ea. Vedetele de la Hollywood preferau sa nu se certe cu Hedda si-i ofereau comentarii si interviuri, de indata ce primeau o cerere. Nimeni nu isi dorea sa devina cel care va nimeri in rubrica ei. Totusi, cei care o refuzau pe Hedda, sufereau crud dupa, deoarece cronicarul ii critica din plin.
De exemplu, Charlie Chaplin, din cauza ei, a fost fortat sa paraseasca SUA, mutandu-se cu traiul in Elvetia. Dupa ce si-a exprimat o data pozitia sa politica, actorul a cazut sub limba ascutita a lui Hopper si a devenit eroul principal al rubricii sale devastatoare si plina de critica. La acea vreme, Hedda avea deja cateva zeci de milioane de cititori, asa ca aurotitatile tarii si-au indreptat imediat atentia catre Chaplin. Impotriva actorului a fost deschisa o ancheta. De atunci, celebritatile au inceput sa se teama inca mai tare de Hopper.
Hedda continua sa spuna tot adevarul despre vedete. De exemplu, ea a incercat sa spuna numele celor mai vestiti homosexuali din Hollywood, insa a fost data in judecata de unele persoane, precum Michael Wilding, pentru defaimare.
Hopper a fost principalul cronicar al societatii din timpul ei. Era exact asa cum ar trebui sa fie un cronicar: cu limba ascutita, omniprezent si omniscient. Hedda nu a cautat sa se imprieteneasca cu toate vedetele si sa le multumeasca pentru toate exclusivitatile. Jurnalista si-a castigat o asemenea autoritate in societate, incat multe vedete si agentii au inteles: este mai bine sa-i spuna toate stirile, daca nu isi doresc probleme. Recunoasterea lui Hopper in industria filmului este exprimata nu numai intr-un numar mare de filme despre ea, ci si intr-o stea nominala de pe Walk of Fame din Hollywood.
Trebuie sa-i dam cuvenitul lui Hedda: aceasta a lucrat pana la batranete. Pana la momentul in care, la 80 de ani, a murit de pneumonie bilaterala.
Sursa FOTO: Instagram