19.06.2023
O tanara influencer a murit dupa ce a incercat sa dea jos 100 kg in timp record. Voia sa le arate fanilor o transformare radicala

O tanara din China care incerca sa slabeasca mai mult de jumatate din greutatea corporala pentru a-si inspira adeptii a murit in timp ce participa la o tabara intensiva de slabire, in nord-vestul Chinei, alimentand o dezbatere referitoare la modul in care ar trebui reglementata aceasta industrie a influencerilor, relateaza CNN si news.ro.

Moartea tinerei in varsta de 21 de ani, care posta sub numele de Cuihua, a determinat presa de stat din China sa avertizeze cu privire la riscurile de siguranta implicate de taberele de slabire si a readus in atentie ingrijorarile cu privire la presiunile la care sunt supuse femeile pentru a se conforma standardelor de frumusete mainstream. De asemenea, a intensificat controlul asupra industriei influencerilor, acest caz venind la doar cateva saptamani dupa ce un alt tanar chinez a murit dupa ce s-a filmat in direct in timp ce bea mai multe sticle de bautura puternic alcoolizata.

Iti taie respiratia! Vezi ce video a publicat dansatoarea Cristina Scarlevschi: „Atat de ingenioasa” - VIDEO

Cuihua a relatat constant pentru zecile de mii de urmaritori de pe Douyin - versiunea chineza a TikTok - despre efortul ei de a pierde in greutate, in incercarea de a-i incuraja in propria lor lupta cu obezitatea. Postase recent mai multe videoclipuri in care se supunea unor antrenamente istovitoare, dupa ce anuntase ca avea 156 de kilograme si incerca sa slabeasca 100 de kilograme. Videoclipurile postate pe contul tinerei, care o aratau alergand si ridicand greutati, au fost distribuite masiv pe retelele sociale chinezesti si au fost preluate, de asemenea, de diverse institutii media, dupa moartea sa, care a avut loc la sfarsitul lunii trecute.

Radioul national chinez a relatat ca Cuihua - identificata dupa numele de familie Zhou - se alaturase mai multor tabere de slabire din diferite orase, in incercarea de a-si atinge obiectivul. Ea slabise peste 27 de kilograme in cele doua luni dinainte de deces. Cuihua participase la o astfel de tabara in provincia Shaanxi cu doar doua zile inainte de a muri. Acea tabara promova "mesele nutritive, odihna si exercitiile fizice sanatoase", dar organizatorii au spus ca ea a ales sa isi reduca dieta in timp ce se supunea, totodata, unor exercitii fizice intense.

Videoclipurile cu Cuihua antrenandu-se au fost intre timp eliminate de pe cont, iar fotografiile, sterse. Presa de stat a declarat ca familia ei a primit "compensatii" de la tabara de slabire din Shaanxi, dar nu a precizat suma. Autoritatile locale au declarat ca investigheaza decesul si daca tabara de slabire desfasura antrenamente excesive sau necorespunzatoare.

A purtat o rochie de doar 250 de lei! Vezi cum arata tinuta pe care a ales-o Ana Cernicova pentru cel mai recent concert - VIDEO

Moartea lui Zhou a relansat apelurile la o reglementare atat asupra industriei pierderii in greutate, cat si asupra industriei influencerilor.

In China, ca in mare parte din Asia si din restul lumii, retelele sociale sunt inundate de tendinte nesanatoase si nerealiste care promoveaza slabitul extrem. Expertii in tulburari alimentare si nutritie sportiva avertizeaza ca pana si comportamentele aparent sanatoase, cum ar fi cresterea nivelului de exercitii fizice si dietele, pot fi daunatoare atunci cand sunt motivate de o imagine corporala negativa si sunt duse la extrem. In unele cazuri, problemele rezultate pot afecta sanatatea mintala si pot duce la complicatii medicale grave, care afecteaza inima, creierul, ficatul, rinichii si alte organe.

O tendinta recenta pe retelele sociale din China a implicat femei care au pozat in spatele unor foi verticale de hartie de imprimanta pentru a dovedi ca talia lor era atat de subtire incat nu se vedea nici de o parte, nici de alta. O alta moda printre influenceri este de a incarca selfie-uri care arata cate monede pot tine in clavicule - asta pentru a dovedi cat de slabi sunt. Alti influenceri imbraca haine pentru copii pentru a-si evidentia fizicul minuscul.

In acelasi timp, nivelul in crestere al obezitatii in tara a pus si mai multa presiune asupra multor femei. Datele recente ale unui sondaj national sugereaza ca mai mult de jumatate dintre adultii chinezi sunt acum fie supraponderali, fie obezi, potrivit The Lancet, iar ratele de obezitate este de asteptat sa creasca.

Exista, de asemenea, ingrijorari legate de faptul ca unele tabere de slabit comercializeaza regimuri din ce in ce mai extreme ca solutii rapide nerealiste. "Taberele de slabit prolifereaza salbatic si sunt o multime de reclamatii in privinta unor afirmatii false privind sanatatea si promisiunile pe care le fac. Se intampla ca participantii sa aiba de suferit in timpul antrenamentelor, al caror regim nu este nereglementat", a avertizat agentia de stiri a statului chinez. Moartea lui Zhou a sporit, de asemenea, monitorizarea industriei influencerilor in general. Industria si-a atras critici din partea autoritatilor in ultimii ani din cauza stilurilor de viata somptuoase pe care unii influenceri le prezinta si a provocarilor tot mai extreme la care iau parte pentru a-si atrage publicul.

Aceasta dezbatere a fost reaprinsa luna trecuta, cand un influencer cunoscut sub numele de "Fratele Trei Mii" a fost gasit mort la doar cateva ore dupa ce s-a filmat band mai multe sticle de Baijiu, o tarie chinezeasca cu un continut de alcool cuprins intre 30% si 60%, ca parte a unui concurs online.

Anul trecut, autoritatile au interzis tinerilor sub 16 ani sa-i recompenseze pe cei care fac livestream si au restrictionat accesul acestora dupa ora 22.00.

Administratia Nationala de Video si Televiziune din China si Ministerul Culturii si Turismului au luat, de asemenea, masuri pentru a interzice "31 de comportamente necorespunzatoare ale celor care fac livestream". Printre aceste abateri se numara "incurajarea utilizatorilor de a interactiona in moduri vulgare", potrivit publicatiei de stat Global Times.

Comentand ultimul deces si provocarile legate de pierderea in greutate, o postare populara de pe platforma Weibo, asemanatoare Twitter, spune ca Zhou a fost "o alta viata nevinovata, biciuita de marketing si de cultura influencerilor".

Articole din aceeasi categorie