„Conceput pentru a permite si mai multor copii sa se vada in aceasta jucarie, papusa Barbie reflecta acum si mai mult lumea noastra reala”, se spune in comunicatul de presa.
Mattel a colaborat cu Societatea Nationala a Sindromului Down si comunitatea medicala pentru a crea noua papusa. Impreuna cu experti, compania a dezvoltat o jucarie care transmite fizicul femeilor cu sindrom Down. „Aceasta papusa are o infatisare complet noua: este mai scunda, trasaturile ei sunt mai mici”, a spus reprezentantul societatii Kayla McKeon, care este purtatoarea sindromului.
Unul dintre scopurile companiei a fost acela de a face o jucarie simbolica pentru comunitate. Prin urmare, fiecare astfel de Barbie poarta un pandantiv care simbolizeaza trei copii ale celui de-al 21-lea cromozom. Din cauza acestei anomalii genetice, persoanele cu sindrom Down au un cromozom al 47-lea suplimentar.
Mattel a inceput sa produca papusi inclusive in 2020. Reprezentantii au remarcat in mod repetat ca scopul lor este sa le arate copiilor ca nu exista un singur standard de frumusete in lume.