20.05.2020
Cum ne-au afectat carantina si obiceiurile nesanatoase din timpul pandemiei. Ce spun expertii
<p><strong>Pe masura ce restrictiile se ridica gradual, populatia incepe sa revina, atat cat se poate, la viata de dinainte de pandemie.&nbsp;Este evident ca foarte multi dintre noi am iesit din izolarea sociala schimbati, atat din punct de vedere fizic dar si mental. Expertii au analizat care sunt „daunele” produse de&nbsp;obiceiurile nesanatoase in&nbsp;&nbsp;izolarea sociala, dar si partile bune si aspecte pe care ar trebui sa le pastram.</strong></p>

Lipsa activitatii fizice, statul in casa, stresul, anxietatea, faptul ca frigiderul e la doi pasi sunt doar cateva dintre motivele pentru care unele persoane au luat in greutate in aceasta perioada. In plus, s-au inmultit comenzile online de mancare gata preparata, si nu putini au fost aceia care au ales meniurile tip fast-food, pline de grasimi nesanatoase.

Cosumul de informatii despre pandemie si evolutia ei fost asezonat cu mancatul compulsiv, in fata televizorului, laptopului, tabletei. Multe persoane au pastrat aceleasi portii de mancare, cu toate ca sedentarismul a crescut, iar organismul nu a mai avut posibilitatea sa arda caloriile, depozitandu-le sub forma de grasime.

In acelasi timp, studiile arata ca, in perioada de izolare, a crescut ingrijorator consumul de alcool, ceea ce favorizeaza stocarea grasimilor si dezvolta, in timp, rezistenta la insulina.

Multe persoane au conciderat necesar sa se aprovizioneze in exces, cumparand multe alimente neperisabile, dar si nesanatoase – snaksuri, covrigei, biscuiti etc. Si acestea sunt pline de grasimi si sunt extrem de inselatoare: cu toate ca se vand in ambalaje de dimensiuni mici, aportul caloric este urias. Iar numarul de calorii trecut pe eticheta produsului este scris mic, asa incat prea putine persoane iau in considerare faptul ca vorbim de 35 de grame de produs cu 200 de calorii, nu de intreg pachetul.

Aceeasi regula se aplica si cand vorbim de „rontaieli” sanatoase: nuci, alune, seminte, fistic, migdale etc. Aceste produse reprezinta grasime vegetala si, da, sunt sanatoase pentru creier, dar ingrasa.

Multe familii au trecut la experimente culinare, retelele de socializare au fost pline cu dulciuri, retete exotice, combinatii diverse. Doar ca, odata preparare, aceste alimente trebuie si consumate, iar cantitatile nu au fost deloc mici. Am avut timp mai mult pentru mesele in familie, ceea ce, de multe ori a condus la alimentatie in exces.

Aceasta vacanta fortata a dat peste cap si igiena somnului, in multe cazuri. Culcarea la ore tarzii, dupa mese abundente, somn agitat, cu ecrane albastre prin preajma, la care se adauga stresul acut al acestei perioade au slabit capacitatea organismului de a se reface prin intermediul odihnei si a dus la aparitia cresterilor in greutate.

Studii recente au aratat ca media de crestere in greutate a fost de 5 kilograme in perioada de izolare.

Articole din aceeasi categorie