14.06.2019
Cati pasi sunt necesar zilnic pentru a ne mentine sanatatea
Multi oameni se chinuie si depun eforturi pentru a face cei 10 000 de pasi pe zi, cel numa de pasi atat de vehiculat pentru a-si mentine sanatatea. Dar chiar este nevoie de aceasta practica pentru a fi sanatosi si a ne mentine in forma? Va dam o veste buna: se pare ca cercetarile recente sunt mai blande cu noi.

Un studiu recent a analizat aproape 17.000 de femei mai in varsta - varsta medie de 72 de ani. S-a constatat faptul ca femeile si-au redus riscul decesului cu pana la 41% atunci cand au facut doar 4.400 de pasi pe zi, comparativ cu femeile care au efectuat doar 2.700 de pasi.

Noutatea studiului: cu putin efort putem face o diferenta

„Mesajul nostru nu este un mesaj nou: activitatea fizica este buna pentru toata lumea. Ce este nou si izbitor este legat de cat de putin efort trebuie sa facem pentru a face o diferenta”, a spus autorul principal al studiului, Dr. I-Min Lee. Ea este profesor de medicina la Harvard Medical School si profesor de epidemiologie la Scoala de Sanatate Publica din Harvard.

Dr. Lee afirma faptul ca cercetatorii nu stiu daca aceleasi beneficii ar fi valabile si in randul barbatilor sau oamenilor mai tineri, dar afirma faptul ca este clar ca oamenii au numai beneficii daca fac activitati fizice. 

Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa mergi la sala. Studiul sugereaza mai degraba activitati precum parcarea cat mai departe a masinii, alegerea scarilor in loc de lift, miscarea in timpul pauzelor publicitare la televizor, joaca cu nepotii sau plimbarea animalului de companie.

Dr. Traci Marquis-Eydman, profesor asociat de Stiinte Medicale la Scoala de Medicina a Universitatii Quinnipiac din North Haven, desi nu a fost direct implicata in studiu, a revizuit rezultatele si le-a a declarat faptul ca acestea sunt cu adevarat incurajatoare.

„Este important de stiut, mai ales in momentul de fata in care oamenii sunt stresati de ideea de miscare fizica intensa, faptul ca nu cantitatea si nici intensitatea nu conteaza. Important este sa ramanem activi, deoarece astfel putem reduce riscul de mortalitate”, a declarat Marquis-Eydman. Ea a adaugat si faptul ca ar fi util sa se realizeze aceasta cercetare la diferite grupe de varsta si la barbati, de asemenea.

Marquis-Eydman a spus ca pasii sunt usor de masurat, cu ajutorul unui tracker de activitate sau chiar cu ajutorul unei aplicatii direct din telefonul smartphone, fapt des intalnit acum la majoritatea telefoanelor inteligente.

In plus fata de acest lucru, declara ea, medicii ar putea scrie o prescriptie de activitate pentru adaugarea a 1.000 de pasi pe zi in fiecare saptamana sau luna pentru ca etapele sunt usor de cuantificat, e de parere specialistul.

Un om obisnuit face in jur de 4.000 sau 5.000 de pasi pe zi

Pentru a avea o idee mai buna despre cat de multa activitate fizica ar putea face o diferenta in durata vietii, cercetatorii au privit inapoi la un studiu amplu asupra femeilor in varsta. Toate participantele purtau un dispozitiv care le-a masurat activitatea timp de sapte zile in timpul orelor de veghe. Aparatul a numarat pasii si a masurat ritmul fiecarei activitati fizice in parte.

Cercetatorii au constatat de asemenea faptul ca intensitatea activitatii nu a facut o diferenta statistic semnificativa. Initiatorii studiului au ajuns la concluzia ca nu conteaza daca mergem mai repede sau mai incet.

Studiul nu a urmarit in mod specific modul in care activitatea fizica suplimentara ar putea reduce riscul de deces, deoarece a gasit doar o simpla asociere, insa Dr. Lee afirma cu tarie faptul ca activitatea fizica zilnica poate imbunatati tensiunea arteriala, procesarea zaharului din sange si nivelurile de colesterol. Activitatea fizica regulata a fost de asemenea legata de o mai buna gandire si abilitati de memorie si o imbunatatire a calitatii vietii.

Ti-a fost util articolul?

Sursa foto: Google.com

Sursă:
Lasa un comentariu
Articole din aceeasi categorie