09.07.2019
Kim Kardashian, decizie radicala privind numele lenjeriei intime „Kimono”
Kim Kardashian a anuntat luni ca a renuntat la ideea de a acorda denumirea “Kimono” noii sale game de lenjerie modelatoare.

Decizia a fost luata dupa ce a fost aspru criticata pe retelele de socializare si acuzata de apropriere culturala, informeaza AFP.

„Dupa o perioada de gandire, imi voi lansa marca de lenjerie modelatoare sub un alt nume”, a dezvaluit vedeta americana celor 142 de milioane de admiratori ai sai de pe reteaua de socializare Instagram.

„Ii ascult mereu pe oameni, invat si ma dezvolt - apreciez pasiunea si perspectivele diverse pe care oamenii mi le aduc”, a explicat ea, spunand totodata ca a avut cele mai bune intentii atunci cand a anuntat ca va lansa aceasta gama.

Sotia rapperului Kanye West, care si-a creat propria marca de produse de infrumusetare, ce include parfumuri si articole vestimentare, a dezvaluit saptamana trecuta pe Instagram ca noua sa gama de lenjerie modelatoare se va numi „Kimono” - o denumire care ar reprezenta un joc de cuvinte inspirat de prenumele sau.

Ea a declansat insa foarte repede o adevarata furtuna pe retelele de socializare, mai multi internauti acuzand-o ca denigreaza traditionalul produs vestimentar japonez.

Daisaku Kadokawa, primarul orasului Kyoto, i-a cerut intr-o scrisoare publica sa renunte la acea denumire.

Autoritatile din fosta capitala imperiala a Japoniei si-au exprimat ingrijorarile legate de “promovarea unei intelegeri incorecte a ceea ce reprezinta chimonoul din cauza puterii de influenta pe care o detine doamna Kardashian”.

Marti, ministrul Comertului si al Industriei din Japonia, Hiroshige Seko, s-a inscris si el in aceasta dezbatere, anuntand ca va trimite saptamana viitoare in Statele Unite inalti reprezentanti ai Biroului pentru brevete si marci pentru a discuta aceasta situatie cu omologii lor americani.

Chimonoul, imbracaminte traditionala japoneza, se inscrie „intr-o cultura cu care tara noastra se mandreste in lumea intreaga”, a declarat ministrul nipon in fata reprezentantilor presei. „In Statele Unite, chimonoul se bucura de mare notorietate si sper ca autoritatile americane vor efectua controalele necesare” pentru a se asigura ca o astfel de marca nu va fi inregistrata pe viitor, a precizat el.

Termenul de „chimono” desemneaza literalmente „ceva pe care il porti”. Considerat in trecut un articol de baza al vestimentatiei japoneze, chimonoul este rezervat in prezent doar marilor ocazii, precum casatorii, si, mai ales, este purtat de catre femei.

Aceasta imbracaminte rafinata are reputatia unei tinute care este greu de purtat: tehnica de aranjare a diverselor sale piese din stofa si innodarea centurii sale foarte late, denumita „obi”, este deosebit de complexa, iar portul impus este strans si inconfortabil pentru cineva care nu este obisnuit sa mearga in „zori” (sandale traditionale).

Industria modei este cu regularitate zguduita de polemici ce vizeaza aproprierea culturala, un concept anglo-saxon ce denunta preluarea fara autorizatie a unor simboluri provenind din culturi adeseori minoritare.

Recent, guvernul mexican a protestat fata de folosirea unor motive textile etnice de casa de moda newyorkeza Carolina Herrera in colectia sa Resort 2020.

Criticile au vizat si industria muzicala: Bruno Mars a fost acuzat ca a spoliat cultura neagra, iar Katy Perry a prezentat scuze publice pentru faptul ca a purtat codite impletite africane intr-un videoclip.

Sursa foto: Google.com

Articole din aceeasi categorie