Un stil de viata sanatos este ceva la care aspira multi dintre noi, din simplul fapt ca ne face sa ne simtim mai bine si sa avem o parere mai bunadespre noi si, chiar daca ne place sau nu, reperele traditionale precum greutatea, valorile colesterolului si tensiunea arteriala raman modalitatile principale de a ne raporta la sanatate si fitness.

 

Pentru anumite persoane, greutatea indicata de cantar poate sa ii incurajeze sa munceasca in continuare pentru a obtine rezultatul dorit, dar pentru persoane cu complexe legate de aspect sau alte probleme, poate sa faca mai mult rau decat bine. Plus ca multor persoane pur si simplu nu le place sa isi calculeze sanatatea in functie de niste numere. Exista un numar de obiceiuri alternative care iti mentin greutatea la un nivel sanatos si te motiveaza sa ai in continuare grija de corpul tau.


Mai jos ti-am pregatit 9 astfel de obiceiuri pentru o viata sanatoasa si fericita.

 


Gandeste-te la nutrienti, nu lacalorii


Broccoli, varzade Bruxelles, ardeiul gras, zucchini si rosiile sunt doar putine din legumele (si mancarea in general) pe care ar trebui sale ai neaparat in farfurie. De fapt, ele ar trebui sa constituie jumatate din fiecare portie de-ata de mancare. Corpurile noastre gandesc in nutrienti, nu in calorii si, hranind corpul cu nutrientii si vitaminele suficiente, va fi satisfacut cu mai putina mancare.

 

Bea mai multe lichide


Nu cred ca avea rost sa iti spunem si noi ca e foarte important sa bei multe lichide (apa in special) pentru ca sigur stiai deja asta. Un corp hidratat functioneaza mai bine din orice punct de vedere: piele care iradiaza sanatate, reduce balonarea, ajuta pierderea in greutate si imbunatateste functiile organismului.

 


Fa mai multa miscare


Prin asta nu ne referim la mersul la sala. Evident ca incurajam mersul la sala sau sedintele de yoga, insa simplul efort fizic din cursul unei zile este mult mai important. Daca studiezi cele mai sanatoase popoare ale lumii, vei observaca au o activitate fizica ridicata de-a lungul intregii zile.


Fii mai pozitiva fata de corpul tau


Descurajandu-ne constant, pierdem motivatia pe termen lung de a avea grijade corpul nostru. Construind un dialog constructiv cu noi insine, creste si incredereade sine, si motivatia noastra de a lua decizii inspirate.


Dormi 8 ore pe noapte


Lipsa de somn afecteaza totul, de la hormoni, la apetit, la oboseala. Toate acestea pot duce la luare in greutate pe termen lung. Daca vrei o imagine mai detaliata a somnului tau, descarca aplicatii prcum sleep Cycle, care masoara calitatea somnului tau.

 

 

Nu lasa stresul in viata ta


Stim ca e mult mai greu de urmat sfatul asta decat pare, dar incearca s anu lasi lucruri neimportante sa iti provoace stres. Stresul cronic duce la probleme suprarenale care pot impiedica  copul tau din apierde in greutate, si pot duce chiar la o luare in greutate.

 


Moderatia este totul


Cu totii stim cat de placuta este o pauza bine meritata. Un program si o dieta stricta au beneficiile lor, evident, pentru amentine un stil de viata sanatos, insa este OK sa cedezi tentatiei dulciurilor din cand in cand. Poate sa para neasteptat, dar mancand dulciuri (sau orice alta mancare nesanatoasa poftesti) ocazional este mult mai bine decat sale eviti complet. Astfel, reduci foarte mult sansele de a face exces de astfel de alimente.


Mananca cu atentie


Cateodata nu trebuie sa schimbi alimentele pe care le consumi, ci felul in care le consumi. Nu te grabi, mesteca foarte bine, nu lasa telefonul, televizorul sau altceva sa iti distraga atentia, si vei observacade multe ori te simti satula inainte sa fi terminat totul din farfurie, iar multe alimente procesate nu au un gust atat de placut cum credeai.

 

 

Sursa foto: google.com

elle.ro