Exercitiile cardio/aerobice si lupta contra extenuarii

 

Exercitiile aerobice ajuta la combaterea oboselii ce caracterizeaza adesea simptomele de cancer si tratamentele de cancer, conform cercetatorilor de la organizatia Cochrane. Studiul lor a fost updatat recent si a intarit descoperirile legate de oboseala imprimata asupra celor ce sufera de cancer, descoperiri publicate anterior in “The Cochrane Library”.

 

 

Oboseala este un efect secundar obisnuit si de cele mai multe ori de durata al cancerului si al tratamentului de cancer. Poate dura timp de cateva luni sau chiar ani. Gasirea unei modalitati de a combate aceasta surmenare asociata cancerului este cruciala dat fiind faptul ca cei care sufera de aceasta boala si de efectele ei secundare sunt mai tentati de a renunta la tratamentul care aparent le face mai mult rau.

 

 

In anul 2008, organizatia Cochrane a descoperit ca anumite activitati fizice conduc la cateva beneficii pentru cei ce sufera de cancer.
Conform noilor descoperiri, studiului din 2008 I se adauga alte 28 de studii de caz. In total au fost intreprinse 56 de studii pe un total de 4068 de persoane ce sufereau de cancer. Jumatate dintre aceste studii au fost desfasurate pe persoane ce sufereau de cancer de san. Persoanele care prezentau tumori au scos beneficii din exercitiile aerobice, precum cycling-ul sau mersul, atat in timpul cat si dupa tratament. Alte forme de miscare, precum antrenamentele de forta nu au parut a reduce semnificativ surmenarea.

 

 

Activitatea fizica reduce riscul aparitiei anumitor forme de cancer

 

Activitatea fizica pare a reduce riscul de cancer mamar cu 20 pana la 80%, in cazul cancerului endometrial in jur de 20-40%, iar in cazul cancerului de colon reduce risuul. ocurentei sale cam cu 30-40%.

 

Totusi, si antrenamentele de forta sunt recomandate celor ce sufera de cancer dat fiind faptul ca imbunatatesc tonifierea corpului si lupta cu degradarea tesutului muscular, lucru care apare odata cu avansarea in varsta indiferent de starea noastra de sanatate. Antrenamentul de forta poate fi facut cu gantere, bare sau aparate.

 

 

Sugestii aditionale:

 

  • Daca nu exista suficienta energie pentru o intreaga jumatate de ora, aceasta poate fi impartita in sesiuni de cate 10 minute/zi.
  • Aceste sesiuni trebuie sa fie cat mai placute, un partener de plimbare sau muzica preferata la casti reprezinta doua modalitati ideal de a usura munca la bicicleta stationara sau pe banda de alergare.
  • Imbracamintea trebuie sa fie confortabila si apa trebuie sa fie intotdeauna la indemana.
  • Incalzirea trebuie sa presupuna balansarea bratelor si marsul pe loc iar finalul ca presupune cateva intinderi pentru incheieturi.
  • Gradinaritul si curatarea apartamentului reprezinta alte forma de miscare care pot inviora starea, dar pot si inlocui sportul.
  • Yoga si thi chi, desi nu sunt exercitii aerobe, integreaza miscari atletice si meditatie care imbunatatesc conditia fizica
  • Cei care urmeaza terapie prin radiatii trebuie sa se fereasca de piscine si bazine din cauza elementelor daunatoare la care s-ar putea expune, precum bacteriile care cauzeaza infectii sau clorul care irita pielea radiata. 

 

 

 

Sursa foto: google.com

fitbody.ro