Cu o conditie! Sa o faci in mod regulat. Iar daca alergi un kilometru pe vreme rece, vei antrena mai multa energie, decat daca o faci vara, insa asta are legatura si cu hainele ceva mai groase purtate la jogging. O plimbare mai lunga in parc sau o iesire cu copiii, sa construiti un om de zapada, au un efect cardio asupra corpului tau, ajutandu-te, pe termen lung, sa scapi de ceva kilograme in plus. Astenia de iarna se vindeca cu zapada.

 

Iarna nu e ca vara, dar sunt zile frumoase si insorite in care este mai mare placerea sa iesi in natura. Ba mai mult, cu cat petreci mai mult timp in aer liber, cu atat iti imprimi o stare de spirit mai buna. Putin soare intr-o perioada in care zilele scurte tin oamenii in casa face minuni asupra psihicului tau. O activitate fizica in frig te elibereaza de stres si ajuta creierul tau sa elibereze asa numitii hormoni ai fericirii. Asta pentru ca trupul tau munceste mai mult pentru a-si pastra temperatura ridicata, iar asta inseamna si o productie mai mare de endorfine, acele substante care te ajuta sa te eliberezi de stres. Vrei sa stii care-i cea mai la indemana activitate relaxanta, iarna? O plimbare in parc dupa o ninsoare recenta.

 

 


Capul, plamanii si inima iti vor multumi. Nu avem statisticii, dar nu am gresi prea mult daca am spune ca iarna avem tendinta de a petrece aproape 90% din timp in spatii inchise. Iar aceasta izolare poate avea repercusiuni asupra sanatatii noastre, cele mai frecvente neplaceri fiind durerile de cap si afectiunile respiratorii. Lucruri pe care nu le resimteam in copilarie, cand ne petreceam toate zilele de iarna afara, la zapada si sanius. Nu este prea tarziu pentru copilul din tine, asa ca scoate-l afara, la zapada! Mai mult, frigul iti pune mai mult la munca si inima, iar asta inseamna o circulatie mai buna a sangelui. Exercitiile in aer liber (si rece) sunt benefice, asadar, atat pentru plamani, cat si pentru inima, asa ca profita! Nu trebuie sa te ingrijorezi legat de aerul rece pe care il inspiri atunci cand alergi, de exemplu. Cand ajunge la nivelul plamanilor, nu va mai fi asa. Ajuta si daca inspiri si expiri adanc.

 

Util iarna imbraca-te in straturi! Primul trebuie sa fie un tricou sportiv din material sintetic (si nu din bumbac), care se usuca rapid si nu ramane umed si lipit inconfortabil de corp. Ca strat intermediar, alege un polar sau chiar o piesa din lana, cu rol de izolare termica. Ultima piesa trebuie sa fie o jacheta usoara, realizata dintr-un material rezistent la vant si ploaie.

 

Fa incalzirea in casa! Te vei simti mult mai confortabil cand vei da nas in nas cu gerul, daca ai corpul deja incalzit. Asadar, e de recomandat sa faci exercitiile de incalzire in interior si abia apoi sa iesi afara.

 

 

Protectia solara si ochelarii sunt un must. Da, stim ca e iarna si nimeni nu se teme de vreo insolatie. Dar fata, singura parte a corpului lasata libera, va fi la fel de afectata daca e soare puternic. Reflectate in zapada, razele acestuia te pot orbi, asa ca nu uita ochelarii! Cea mai frecventa problema oculara aparuta iarna este arsura corneeana, care apare dupa expunerea la razele ce se reflecta pe zapada.

 

Hidrateaza-te ca vara!

Chiar daca, iarna, nu-ti este sete ca in zilele calduroase, organismul tau are o mai mare nevoie de a fi hidratat. Stiintific, asta se explica prin faptul ca, atunci cand corpul nostru incalzeste aerul pe care-l inhalam, creeaza vapori de apa eliberati cand expiram. Iar asta inseamna deshidratare fara semne. Solutia: bea apa constant!

 

 

Sursa foto: Google.com

OkMagazine.ro