Poate ca acest lucru este posibil la o varsta mai tanara, cand metabolismul functioneaza la maximum si cand da rezultate renuntarea la paine si dulciuri. Si poate cexista norocosi, care se bucura de arderi intense pana spre varsta a treia. Insa cei mai multi dintre noi trebuisa reduca drastic numarul de calorii ca sa slabeasca. Adica adio zahar, paine, alcool, mezeluri, branzeturi - tot ceea ce ne place. Bun venit verdeturi, peste, curcasi apa plata. Cand dam de greu si parca tonul cu frunze nu mai are gust de mancare, incepem sa avem fantezii legate de mersul la sala. Si ne avantain programe dificile, dispusi fiind sa lucram pana la epuizare.

 

 


Dar dupa cateva sesiuni intense de sport, este posibil sa avem surpriza neplacuta a mentinerii pe loc a kilogramelor in plus! Ce e de facut? Pai, in primul rand, sa respiram adanc si sa avem rabdare. Graba strica treaba, iar asta s-ar traduce prin deteriorarea grava a articulatilor, de exemplu. De aceea, ar trebui sa tinem cont de cateva reguli importante, daca vrem sa profitam de beneficiile miscarii! Iata cateva dintre acestea!

 

 

 

 

 

1. Apeleaza la un antrenor ca sa inveti corect miscarile

 

La prima vedere, genuflexiunile, abodomenele si fandarile pot parea usor de executat, insa ai putea avea surpriza sa afli ca nu le faci corect. Inainte de orice clasa de grup, lucreaza o ora, doua cu un antrenor ca sa inveti sa executi corect exercitiile. Doar asa vor functiona.

 

 

2. Incepe cu ore mai simple, cum ar fi cele de pilates

 

Sunt mai putin solicitante si ai ocazia sa exersezi corect. In plus, inveti sa respiri si vei putea sa faci fata si programelor mai intense.

 

 

 

3. Nu exagera cu antrenamentele

 

Chiar daca ti-ai luat un abonament cu acces nelimitat, lasa o zi, doua intre antrenamentele intense. Astfel, organismul se reface dupa stresul orelor solicitante. Plus ca less is more.

 

 

4. Nu te baza pe sport ca sa slabesti

 

Activitatea fizica e importanta, dar conteaza doar in proportie de 20 la suta, in procesul de eliminare a kilogramelor in plus. Mai mult, e posibil ca dupa un efort fizic intens, sa simti nevoia sa mananci mai mult, asa ca atentie, in primul rand, la dieta.

 

 

 

5. Mentine un ritm moderat

 

Ai aflat, probabil, ca exista un interval de puls in care arzi grasimi. Daca depasesti o anumita valoare, acest lucru nu se mai intampla. Asa ca afla care e valoarea pentru tine si mentine pulsul acolo, daca vrei sa arzi grasimea.

 

 

6. Lucreaza cu greutati, dar nu exagera

 

Exercitile cu grutati sunt bune pentru tonifiere, dar si pentru mentinerea masei osoase. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa lucrezi cu cele mai mari. Incepe cu unele mai usoare si apoi, poti trece treptat catre unele mai mari. Nu te compara cu nimeni, incearca sa evoluezi spre o versiune a ta din ce in ce mai fit!

 

 

 

7. Executa mai putin, dar corect

 

Chiar daca majoritatea programelor de sport se bazeaza pe seturi de 32 de repetari, lucreaza in ritmul tau. Uneori, antrenorii exagereaza cu incurajarile, ca sa nu spunem ca pur si simplu tipa, dar nu uita ca nu esti la concurs. In plus, sportul trebuie sa te faca sa te simti bine, nu sa dea dureri inutile.

 

 

8. Atentie la articulatii

 

Orice durere de genunchi, umar sau spate, ar trebui sa te puna pe ganduri. Poate fi ceva trecator, dar daca lucrezi la o intensitate prea mare sau ai niste kilograme in plus, toate acestea au un impact negativ asupra articulatiilor. 

 

 

 

9. Mergi mult pe jos

 

Chiar daca faci sport, nu uita sa mergi mult pe jos. E nevoie de minimum 10 mii de pasi pe zi. E o activitate ieftina, accesibila, fiziologica, secretul popoarelor longevive. Batranii din Creta si Okinawa nu ridica greutati si nici nu asuda la orele de aerobic. Ei merg mult pe jos si sunt activi aproape toata ziua.

 

 

10. Sportul se face constant

 

 Odata ce ai inceput sa faci sport, tine-te de el! Putin, constant, fara pauze mai mari de doua, trei saptamani. Asta e regula ca sa nu ajungi mereu din punctul 0: pauzele mari anuleaza efectele benefice ale sportului.

 

 

 

Sursa foto: Google.com

Perfecte