Intindere musculara: simptome

 

Specialistii sustin ca intinderea musculara se produce atunci cand muschiul este suprasolicitat sau rupt. Aceasta poate sa apara pe fondul unei suprautilizari aunuimuschi. De regula, intinderile musculare sunt localizate cel mai frecvent in partea inferioara a spatelui, la gat, umeri si la tendonul popliteu, adica la muschiul din spatele coapsei.

 
De cele mai multe ori, intinderile dau dureri si limiteaza mobilitatea. Vestea buna este ca intinderile usoare sau moderate pot fi tratate acasa, cu gheata, caldura si medicamente antiinflamatoare, la recomandarea medicului specialist. Dar cele severe necesita obligatoriu un tratamentmedical si vizita implicita la camerade garda a unui spital.

 

 

Principalele simptome sunt:

  • Debut spontan al durerii
  • Inflamatie
  • Vanataie la locul dureros
  • spasme musculare
  • tumefierea (umflarea) zonei afectate

 

Simptomele de intindere usoara dispar de regula in cateva saptamani, insa cele severe pot dura si cateva luni, pana se produce o vindecare totala.

 

 

Cauzele intinderilor musculare

 

Conform specialistilor, o intindere musculara poate sa apara in urma unor leziuni sau a unor traumatisme.

 


Cauzele sunt variate, precum:

 

  • Incalzirea executata incorect inainte de activitate fizica
  • Alunecarea
  • Dezechilibrarea

 

De asemenea, nu este exclus sa te alegi cu o intindere musculara daca la birou, pe scaun, iti mentii gatul sau spatele intr-o pozitie gresita pentru o perioada indelungata.

 

Cele mai frecventintinderi musculare au loc iarna, fiindca muschii sunt mult mai rigizi la temperaturile cu minus. Totodata, cele mai desapar la gleznaiar cei maiafectati sunt sportivii.

Cum poti trata acasa intinderile musculare

 

In multe cazuri, intinderile musculare pot fi tratate acasa. Trebuie sa te odihnesti si, chiar daca durerea nu este mare, efortul si miscarea nu vor face decat sa agraveze roblema. Atentie! Ai grija sa nu exagerezi cu repausul, fiindca prea multa odihna poate duce la slabirea muschiului. De aceea, dupa trei zile poti sa-ti folosesti usor, usor muschiul afectat. De asemenea, pune gheata pe locul afectat, fiindca aceasta va reduce inflamatia si va ameliora durerea. Iti poti proteja articulatia si micsora inflamatia cu ajutorul unui bandaj elastic, pe care il poti achizitiona din orice farmacie.

 

 

Cum putem evita intinderile musculare

 

O serie de masuri preventive te pot feri de aparitia intinderilor musculare. Acestea sunt:

 

  • Inainte de orice exercitiu, incalzeste-ti muschii gambei.
  • Daca iti place sa alergi, fa-o pe o suprafata fara asfalt. alearga pe pamant sau iarba, dar fara denivelari.
  • Ai grija cu ce te incalti! Cere parerea specialistilor atunci cand alegi incaltari sportive. Mai mult, cumpara intotdeauna pantofi potriviti pentru sportul practicat de tine sau de copilul tau.
  • La birou, nu sta in aceeasi pozitie mult timp. Ridica-te si fa miscare. Ia o pauza de 2-3 minute, la fiecareora petrecuta la calculator.
  • Nu te ridica brusc din pozitia sezut si evita miscarile bruste.

 

 

Cand e cazul sa mergi la medic

 

In cazul in care o intindere este urmata de durere puternica, inflamatie si echimoza (vanataie) mare, trebuie sa ajungi de urgenta la spital pentru o radiografie. Este posibil sa ai un os fracturat!

 

 

Sursa foto: Google.com 

Perfecte