Oricine a intentionat, la un moment dat, sa isi introduca in calendarul aglomerat macar cateva ore pe saptamana pe care sa le dedice mersului la sala, stie cat de dificil este sa te tii, in mod constant, de aceasta activitate. Cel mai greu este sa iti construiesti anduranta si motivatia necesara realizarii unui sport, dar toate aceste incercari esuate ar putea lua sfarsit (cel putin pentru soareci) multumita pilulei create de cercetatorii de la Salk Institute for Biological Studies, din California.

On cadrul studiului realizat, oamenii de stiinta le-au oferit soarecilor, pe parcursul a opt saptamani, o pilula care continea o chimicala denumita GW1516, potrivit Digital Trends. De obicei abreviata ”GW”, acest compus actioneaza o proteina din corp, denumita PPARD, care se activeaza in mod natural atunci cand faci exercitii fizice. In urma dozei administrate, soarecii puteau sa alerge timp de 270 de minute inainte de a arata semne de oboseala. soarecii care nu au primit acest medicament puteau alerga doar pe parcursul a 160 de minute.

Acest studiu le ofera cercetatorilor o privire mai ampla asupra modului in care exercitiile fizice pot remodela muschii si creste anduranta, iar din faptul ca putem imita aceste efecte doar cu ajutorul unui compus chimic este un lucru neasteptat.Nu este pentru prima data cand compusul chimic GW isi dovedeste puterile miraculoase. Acesta si-a demonstrat, in trecut, abilitatea de a controla greutatea si raspunsul organismului la insulina, reducand sansele aparitiei diabetului.

Noul experiment adauga o alta superputere compusului.inainte de a te bucura peste masura, trebuie sa specific ca, pentru moment, acest medicament nu este definitivat si nu poate fi folosit inca pe subiectii umani. Cercetatorii vor sa testeze mai mult efectele sale inainte de a scoate aceasta optiune pe piata.

Sursa video: Youtube.com