Odata cu inaintarea in varsta, fundul se poate lasa si isi poate pierde fermitatea si forma, iar asta din cauza grasimii depuse pe fesieri. In timp, acea grasime se extinde catre zona abdominala, toate astea fiind cauzate de schimbarile hormonale. Bineinteles, putem vorbi si de gena sau conformatia corpului, aspecte la fel de importante care impiedica dobandirea unui posterior apetisant. Fie marimea muschiului gluteal este prea mica, fie in zona muschilor fesieri sta inmagazinata o cantitate mare de grasime.

 

 

Fesierii sunt compusi din trei grupe de muschi - gluteus maximus, gluteus medius si gluteus minimus care, impreuna, poarta denumirea de muschi gluteal. acesti trei muschi sunt atasati de osul pelvic, iar forma pelvisului determina forma posteriorului. Un pelvis lat rezulta un fund lat, in timp ce un pelvis inalt ofera posteriorului un aspect alungit si patratos. Grasimea de sub piele, numita grasime subcutanata, este si ea un factor critic.

 

 

Trebuie sa recunoastem ca sansele sa ne petrecem timpul pe scaun mai mult timp decat este necesar sunt foarte mari. Fie ca suntem acasa, la birou sau in masina, lumea moderna este definita de sedentarism, iar acest lucru pune in pericol sanatatea noastra si aspectul posteriorului. Nu-ti pune muschiul gluteal la somn. Fiind unul dintre cei mai mari si importanti muschi din corp, acesta are un rol fundamental in functionarea intregului organism, influentand asupra sanatatii. Odata ce acest muschi scade, apar durerile de spate. Si nu se opresc aici. Daca pelvisul, soldurile si muschiul gluteal nu functioneaza asa cum ar trebui, vei resimti dureri si la nivelul genunchilor si gleznelor. Si, pentru ca durerile nu erau de ajuns, afla ca statul prea mult pe fund, duce la deformarea acestuia. 

 

 

 

 

 

Sursa foto: google.com 

csid.ro