Slabirea zonala nu exista – e cat se poate de adevarat cand e vorba de antrenarea muschilor de dedesubtul zonei cu probleme. Totusi, in ultimii ani, mai multi experti si cercetatori in domeniu au gasit o legatura intre locurile in care depozitam grasimea si hormonii care circula prin corpul nostru. Iar cand e vorba de depozitarea grasimii pe solduri – asa numitele „aripioare”- si pe spatele inferior, hormonul in cauza este Insulina.

 

 

 

Daca te chinui sa slabesti si observi ca grasimea de pe solduri iti dispare cel mai greu… sau ca acolo tinzi sa depui grasimea cel mai usor, sansele sunt ca esti „rezistent” la insulina. Acesta este hormonul de stocare – „portarul” care spune celulelor sa se „deschida” si sa primeasca nutrienti. Cand sistemul functioneaza eficient, insulina ghideaza nutrientii de care ai nevoie la celulele ficatului, muschilor, iar daca mai raman ii depoziteaza ca grasime, iar tu te poti bucura de mai multa energie, antrenamente mai intense si mai putina grasime corporala.

 

 

 

„Dieta” ce te scapa de aripioare si solduri

 

Iata cateva sfaturi concrete pentru a-ti regla sensitivitatea la insulina prin alimentatie si a scapa de grasimea din jurul taliei:

  • Elimina complet granele, cerealele, zaharurile si toate produsele ce le contin (paine, produse de patiserie, cereale pentru mic dejun, prajituri, etc.)
  • Elimina uleiurile vegetale (floarea soarelui, porumb, soia, alune, canola, etc) si grasimile artificiale gen partial-hidrogenate, hidrogenate si trans (uita-te pe eticheta la margarina, creme, etc)
  • Elimina lactatele
  • Consuma cantitati moderate de proteine si cantitati medii spre ridicate de grasimi sanatoase
  • Mananca verdeturi si legume non-amidonoase la fiecare masa
  • Redu la minim carbohidratii dar consuma cate o portie de cartofi dulci, dovleac sau chiar orez la masa de dupa antrenament
  • Asigura-te ca nu reduci prea mult caloriile consumand o varietate de proteine animale si grasimi sanatoase (avocado, masline, nuci si migdale neprajite, etc)
  • Tine post intermitent reducand perioada de hranire la un interval de 8-10 ore si abtinandu-te de la mancare celelalte 14-16 ore ale zilei
  • Suplimenteaza cu Omega-3 tintind pentru 1000mg de EPA+DHA pe zi (uita-te pe eticheta)

Daca toate acestea suna prea strict, nu-ti face griji, nu trebuie sa le urmezi pentru tot restul vietii ci doar pana iti reglezi mediul hormonal si scapi de grasimile neatragatoare.

 

 

 

 

Sursa foto: google.com

antrenorulmeupersonal.ro