O lunga perioada de timp exercitiile cardio au fost considerate cele mai bune pentru pierderea in greutate. Apoi, exercitiile de formare a masei musculare si-au facut drum in centrul atentiei iubitorilor de sport, astfel au aparut contradictii intre cele doua modalitati de slabit.

 

Acum cativa ani, cercetatorii Universitatii Duke au realizat un studiu in care 119 voluntari supraponderali au efectuat exercitii de rezistenta, exercitii cardio, sau o combinatie a celor doua. Concluzia a fost urmatoarea: grupa cardio a piedut in medie 4 kilograme, pe cand grupa de rezistenta s-a ingrasat cu inca 2 kilograme.

 

 

Fara a fi surprinzator, grupa cardio-plus-rezistenta a pierdut cel mai mult in greutate, insa dezavantajul este ca au petrecut de doua ori mai mult timp in sala de forta.

 

Profesorul asistent de medicina la Univeritatii Duke, Cris Slentz, spune: “In fiecare minut, cu exercitiile cardio arzi mai multe calorii, acest tip de exercitii functionand cel mai bine pentru reducerea masei corporale, iar exercitiile de forta sunt importante pentru mentinerea masei musculare.”

 

 

In concluzie, pentru un rezultat cat mai bun si pentru a pierde in greutate cat mai repede, este recomandat sa combinam exercitiile de forta cu cele cardio, astfel vom ajunge de rezultatul dorit.

adpm.ro