O femeie care obisnuia sa fie activa inainte de a ramane insarcinata si care ulterior devine sedentara nu are voie sa isi mareasca consumul caloric in aceasta perioada (se accepta maximum 2.000 calorii/zi).  
In cazul in care sarcina este una normala, miscarea este chiar indicata si recomandata de medici. Diana Stirbu, care este instructor specializat in antrenamentele pentru femeile insarcinate, instructor de aerobic, pilates, a lansat primul program de antrenamente din Romania dedicat femeilor insarcinate. Momentul a coincis cu prima ei sarcina, astfel tanara antrenoare a devenit prima femeie insarcinata din Romania care preda sport viitoarelor mamici. Acesta spune ca exercitiile fizice facute in timpul sarcinii pot ajuta viitoarea mama sa nasca mai usor si sa isi recapete silueta fara eforturi majore dupa nastere.


“Imi doresc sa schimb ideea invechita ca nu avem voie sa facem sport in timpul sarcinii sau ca trebuie sa mancam mai mult. Programul de antrenamente pentru femeile insarcinate este un mix intre toate exercitiile de baza, predate intr-o maniera speciala, prin care voi ajuta viitoarele mamici sa fie intr-o forma extraordinara in perioada sarcinii. Antrenamentele mele se bazeaza pe o experienta de peste 10 ani in domeniu, pe motivatie, consiliere, pe sustinerea celor doi medici care imi sunt alaturi si imi completeaza activitatea si rezultatele, pe diversitate, pe pozitivism, pe increderea si pasiunea pe care o am in tot ceea ce fac. Am intalnit atatea cazuri si am invatat atat de multe despre antrenamentele prenatale alaturi de clientele mele. Este fascinant pentru ca nu seamana nicio sarcina si intalnim tot felul de situatii. A fost o alegere excelenta ca am ales sa fac asta in timpul sarcinii mele. Are un impact foarte mare asupra mea, in bine, in calitate de antrenor.  Totul este diferit in sarcina. Cred ca cea mai mare provocare este sa le determin sa le fac sa inteleaga: cat de mult au nevoie sa ajunga treptat la antrenamente, cat de mult conteaza sa se simta frumoase in timpul sarcinii, cat de important este sa accepte ca in sarcina nu facem performanta si nici nu slabim”, spune antrenoarea.
Beneficiile gimnasticii prenatale
Constientizearea solicitarilor si modificarilor la care este supus organismul tau
Controlul greutatii
Prevenirea durerilor de spate
Ameliorarea edemelor membrelor inferioare
Ameliorarea piciorului plat
Mentinerea unei digestii sanatoase
Sfaturi pentru o gimnastica prenatala de succes
incepe usor, fara a te supra-solicita
incepand cu a 20-a saptamana de sarcina evita exercitiile de spate
Evita efortul fizic in conditii de caldura, umiditate sau cand ai febra
Poarta imbracaminte comfortabila, pentru a mentine temperatura corpului constanta
Bea multa apa pentru a evita supra-incalzirea si deshidratarea
Sursa foto: Google.com

Csid.ro