Indiferent daca iti e foame sau nu dupa un antrenament, organismul tau are nevoie de mancare. In timpul unui antrenament, in special daca include exercitii de forta, muschii tai sunt afectati si se creaza micro-rupturi, iar pentru a stimula repararea acestora organismul are nevoie de mancare. 


 

Alimentatia inainte de antrenament 


Exista multe persoane care vin la antrenament pe stomacul complet gol, in ideea ca asa este mai bine, ca asa vor arde mai multe calorii, iar grasimea va disparea mai rapid. Acest lucru este insa complet gresit. 
  

 

„Daca nu mancam nimic si mergem sa ne antrenam, corpul nu va face decat sa inceapa sa se auto-canibalizeze, adica, la propriu, isi sacrifica propria masa musculara pentru a o transforma in glicogen, sursa principala de energie a corpului. Pe cand, tocmai invers, scopul nostru este sa pastram sau chiar sa dezvoltam masa musculara, ea fiind principala sursa de ardere a caloriilor din corpul nostru” spune antrenorul de fitness&culturism si tehnician nutritionist, Gabriel Floricel.
   
Obligatoriu trebuie sa consumam cu cel putin doua, pana la trei ore inainte de antrenament o masa destul de consistenta. Ea trebuie sa contina o cantitate deloc neglijabila de carbohidrati complecsi cu indice glicemic scazut (orez brun, cartofi dulci) si o sursa de proteina completa, de preferat animala (piept de pui, carne rosie).

 

 „Sursa de carbohidrati complecsi duce la o digestie mai indelungata, pe parcursul a cateva ore, asadar corpul va avea la dispozitie energia necesara ca sa duca un antrenament intens pana la capat. Apoi, sursa de proteina animala este si ea vitala, oferindu-ne toti aminoacizii esentiali in cantitatile optime pentru corp, pe cand o sursa vegetala de proteina nu dispune de acesti nutrienti de care avem nevoie pentru a functiona la parametri maximi,” specifica instructorul. 

 

 

In ce priveste alimentele complet interzise inainte de un antrenament, trebuie sa ne refuzam categoric sursele de carbohidrati simpli (zaharurile), chiar daca provin din fructe, deoarece nu fac decat sa creasca rapid glicemia care, in urma raspunsului insulinic, in timpul efortului fizic, ajunge la valori mai mici decat normale. Astfel pot aparea stari de moleseala, de oboseala sau o lipsa generala de energie si forta, care ne compromit antrenamentul.

 

 

 Meniu post-antrenament 

De frica ca nu cumva sa puna la loc gramele de grasime topite la sala, multe persoane se infometeaza si refuza categoric sa manance dupa antrenament. Mare greseala! Masa de dupa antrenament este una dintre cele mai importante si vitale mese ale zilei. Ceea ce mananci in urmatoarele doua ore de dupa antrenament poate face radical diferenta intre un antrenament reusit si unul esuat. Recuperarea este un proces la fel de important precum antrenamentul in sine.

 

Motivul? Gandeste logic: muncim, transpiram, golim rezerverele corpului de nutrienti, in special de glicogen (care se situeaza, in mare parte, in muschi, dar si in ficat). In perioada de dupa antrenament, corpul incearca sa isi refaca rezervele vitale de glicogen si daca noi nu ii oferim nimic se va "servi" singur din aminoacizii din muschi. Asadar, in loc sa ne refacem si sa progresam in urma unui antrenament, regresam.

Solutia: „Eu recomand tuturor clientilor mei o sursa foarte rapida de proteina plus o doza considerabila de carbohidrati simpli cu index glicemic mare. De exemplu, medicii recomanda dupa antrenament ciocolata cu lapte, care contine exact ce am spus si eu. Nu va speriati de cantitatea mare de zaharuri, corpul va transforma aceste zaharuri simple direct in glicogen, cu scopul de a-si reface rezervele, adica nu se depune nimic sub forma de grasime” spune Gabriel Floricel, antrenor personal.



Sub nicio forma nu face greseala de a manca cereale cu lapte imediat dupa o sedinta intensa la sala, mai ales seara. Acestea se asimileaza mai greu in organism, si exact de asta NU ai nevoie dupa antrenament!


 

In concluzie, nu uitati ca greutatea ideala depinde in proportie de 60% de alimentatie, restul de 30% fiind atribuit miscarii, iar 10% motivatiei. Fara baza, orele la sala de sport vor fi zadarnice. Prin urmare, EAT SMART, TRAIN SMART!



Sursa foto: google.com

csid.ro