Exercitiile cardio iti tonifica musculatura

Initial se credea ca atunci cand vine vorba despre crescut masa musculara, exercitiile cardio paleau in comparatie cu antrenamentele de rezistenta, facute sa castigi la capitolul forta. Dar o analiza facuta de catre publicatia Exrcise and Sport Science Reviews a scos la iveala faptul ca, barbatii care fac 45 de minute de exercitii cardio moderate si intense timp de patru zile pe saptamana au remarcat o crestere a masei musculare a picioarelor cu 5-6%. Exercitiile cardio, daca sunt facute corect, duc la cresteri musculare comparative cu cele dobandite in urma antrenamentelor de rezistenta, este concluzia analizei.

 

 
Pot chiar sa repare probleme ale inimii aparute din cauza imbatranirii

Pe masura ce inaintam in varsta, devenim din ce in ce mai putin activi. Acest lucru poate duce la rigidizarea unora dintre muschii inimii.  Printre cei mai expusi acestui risc se afla muschii din partea stanga a inimii, sectiunea care joaca un rol esential in aprovizionarea corpului cu sange proaspat oxigenat.  Un studiu publicat recent in revista Circulation a fost realizat pe un numar de 53 de adulti, impartiti in doua grupe. Acesti au facut exercitii fizice supravegheate, timp de patru pana la cinci zile pe saptamana. Un grup a facut yoga si celalalt exercitii cardio. La sfarsitul studiului s-a descoperit faptul ca grupul care facuse exercitii de intensitate crescuta aveau performante ale inimii semnificativ imbunatatite. Aceste rezultate sugereaza ca rigidizarea muschiului inimii poate fi prevenita sau chiar ameliorata, daca se fac exercitii cardio in mod regulat.

 

Exercitiile cardio iti imbunatatesc nivelul de colesterol

O alta analiza recenta a unor studii privind modul in care exercitiile cardio afecteaza nivelul de colesterol a subliniat faptul ca exercitiile cardio au fost legate de o reducere a LDL (colesterol rau), cel care provoaca depunerile pe vasele de sange, care duc ulterior la boli cardiovasculare si o crestere a HDL (colesterol bun). Exercitii cardio de intensitate moderata, realizate pe termen lung sunt un punct de plecare excelent pentru cei cu o viata sedentara.

 

 

 

 

Exerctiile cardio ar putea imbunatati aspectul pielii

Un studiu realizat de catre cercetatori de la Universitatea McMaster a descoperit faptul ca persoanele de peste 40 de ani care fac in mod regulat exercitii cardio au o piele mai sanatoasa decat omologii lor sedentari. Compozitia generala a tesutului epidermei celor analizati era comparabila cu a celor aflati intre 20 si 30 de ani. Nu este pe deplin inteles motivul pentru care exercitiile fizice joaca un astfel de rol in sanatatea pielii, dar cercetatorii au descoperit un nivel crescut al IL-15, o substanta care joaca un rol critic in sanatatea celulelor, in probele de piele luate de la participantii la studiu dupa antrenamente.

 

 

 

 

Exercitiile cardio te pazesc impotriva declinului creierul provocat de varsta

Studiile recente au descoperit faptul ca, o plimbare de 30 de minute in fiecare zi intareste conectivitatea in regiunea creierului legata de pierderile de memorie.

 

 

 

 

 Sursa foto: google.com

Perfecte