Iata cateva dintre cele mai frecvente greseli pe care le fac majoritatea femeilor la antrenamentele la sala si care le costa calorii pretioase:

 

1. Ridicarea gresita a greutatilor

Ridicarea greutatilor ar trebui sa fie unul dintre cele mai simple, dar si importante exercitii pe care trebuie sa le introduci in programul tau de antrenament. Expertii in fitness spun insa ca, de cele mai multe ori, acest banal exercitiu devine cel mai dificil pentru reprezentantele sexului frumos, deoarece nu este executat corect.

Ridicarea greutatilor nu trebuie sa se faca prin gesturi largi, care sa ceara mai mult efort. Acest exercitiu presupune doua faze: o contractare, adica o miscare concentrica, si o intindere, ceea ce inseamna faza excentrica.

Construirea impulsurilor nu se face cu ambele brate in acelasi timp, curband bicepsul sau impingand in jos tricepsul, deoarece se efortul este in zadar si, in plus, apare si riscul accidentarilor.

De asemenea, pentru rezultate optime, exercitiul trebuie sa se realizeze de doua ori pe miscarea concentrica si de patru-cinci ori pe cea excentrica.


2. Sprijinirea corpului pe maini pe banda de alergare 

O alta greaseala frecventa care iti poate sabota efortul la antrenament este sprijinirea corpului pe manerele benzii de alergare.

 

Daca tii mainile strans pe manerele aparatului de alegare, realizarea exercitiului va fi mult mai dificila decat pare. Aceasta greseala constanta va duce la depunerea unui efort suplimentar, fara pierderea caloriilor. In plus, daca iti tii mainile strans pe manere, pentru a alerga mai usor pe banda, vei obosi mult mai repede, pentru ca bratele nu pot sustine atat de multa greutate precum piciorele.

Pentru a-ti mentine echilibrul pe banda, atinge doar cu varful degetelor manerele. Daca aceasta pozitie ti se pare inconfortabila, atunci incearca sa reduci din inclinatia corpului sau incetineste ritmul de lucru.

 
3. Timpii morti

Unul dintre cele mai frustrante lucruri in salile de antrenement este aglomeratia, mai ales atunci cand aparatele la care vrei sa lucrezi sunt ocupate toate. Nu pierde timp pretios butonand telefonul pana la eliberarea aparatelor, ci fa cateva exercitii usoare pe margine, precum abdomene sau genuflexiuni.

Orice minut pierdut are impact negativ asupra calitatii si eficientei intregului antrenament.

 

4. Intinderile intre exercitii

Intinderile intre exercitii sunt principalul truc folosit la antrenament pentru a trage de timp. Acestea pot deveni rapid un obicei prost, care nu va face decat sa iti saboteze capacitatea de a efectua exercitiile ramase din cadrul programului de lucru. Expertii in fitness recomanda aceste intinderi la finalul antrenamentului, pentru relaxarea muschilor.


Ele.ro