Iata cateva sfaturi de la alergatorii cu experienta: 

 

1. Cea mai mare greseala pe care o fac alergatorii incepatori este ca ei gandesc in kilometri cand vor sa-si imbunatateasca performanta. Ei trebuie sa gandeasca in minute, nu in kilometri.  

 

2. Adidasii sunt cea mai importanta investitie pentru un alergator. Cheltuieste cel putin 250 de lei pentru o pereche care va rezista intre 650 si 800 de kilometri. Cumpara-i putin mai largi si mai largi decat piciorul tau. 

 

3. Iata cum poti sa-ti stabilesti un ritm bun de alergat: alearga suficient de incet incat sa poti purta o conversatie cu un partener de alergare, dar suficient de repede incat sa nu poti canta opera.  

 

4. Atunci cand alergi, lasa maxilarul relaxat si mandibula sa atarne, nu-ti aduce umerii pana spre urechi, ci lasa-i relaxati si scutura din cand in cand bratele.  

 

5. Nu alerga cu pumnii stransi. In schimb, tine palmele facute caus, ca si cum ai tine un ou in mana.  

 

6. Daca nu ai decat 15 minute la dispozitie sa alergi, profita de ele. Minutele astea de alergare sunt mai bune decat deloc.  

 

7. Incalzeste-te putin inainte sa faci stretching-ul dinainte de alergare, caci stretching-ul muschilor neincalziti poate face mai mult rau decat bine.  

 

8. Batoanele energizante reprezinta o alimentatie minunata pentru sportivi. Alege batoanele cu 4 grame de grasime si mai putin de 230 de calorii. Grasimea incetineste digestia.

 

9. E mai important sa fii constant, sa alergi in fiecare zi, decat sa faci sute de kilometri.  '

 

10. Dupa o alergare, nu te intoarce imediat la viata ta obisnuita. Mai da-ti cateva minute sa mergi incet, sa faci cateva miscari de stretching, sa te relaxezi si sa meditezi.  

 

11. Bucura-te de ce intalnesti pe traseu: peisaje frumoase, oameni, flori, cantecul pasarilor. Nu te bloca in gandirea ca alergatul este totul.  

 

12. Alearga uneori fara ceas, caci astfel te vei bucura de alergarea in sine, fara sa fii stresat de timp. Uita-te la ceas doar cand incepi si cand termini cursa.  

 

13. Alege cate un obiectiv pe an la care sa lucrezi, fie ca este vorba despre a manca mai sanatos, de a dormi mai mult sau de a-ti creste rezistenta. Nu poti sa lucrezi la toate in acelasi timp.  

 

14. Calitatea conteaza, daca vrei sa fii rapid. Nu face toate antrenamentele in zona ta de confort, cu viteza cu care esti obisnuit.  

 

15. Fa-ti nod dublu la sireturi cand pleci la alergat. S-ar putea sa fie chinuitor sa te dezlegi dupa o cursa grea, mai ales daca sireturile s-au udat de la transpiratie, dar e mai bine asa decat sa te opresti in mijlocul cursei.

 

Sursa foto: Google.com

dietetik.ro