Intr-adevar, alergatul nu este un sport complicat, insa sunt cateva aspecte de care trebuie sa tii cont pentru ca eforturile tale sa dea rezultate.Si pentru ca alergatul este indicat atat pentru ameliorarea sanatatii fizice, cat si pentru imbunatatirea capacitatilor cognitive, astazi iti prezentam 10 trucuri care te invata cum sa alergi corect.

 

Indiferent daca faci jogging ocazional sau te pregatesti sa participi la un maraton, iata ce ar trebui sa stii despre cum sa alergi corect:

 

1. Nu-ti incovoia umerii, relaxeaza-ti muschii si pastreaza-ti spatele drept pentru ca o postura dreapta “forteaza” muschii spatelui si pe cei fesieri sa lucreze mai mult si astfel tu vei obtine rezultate mai repede;

 

2. Misca-ti bratele in fata si in spate, ca miscarea pendulului, nu le aduce in fata pieptului si nu le mentine rigide;

 

3. Indoaie-ti coatele la 90° si strange palmele in pumn, dar nu foarte tare, ci lejer;

 

4. Relaxeaza-ti gleznele pentru a evita accidentele, nu le mentine rigide;

 

5. Ritmul ideal de alergare pentru a parcurge o distanta mare este de 180 de pasi/ minut, iar pentru a afla cat de aproape esti de acesta cifra, numara de cate ori piciorul tau stang atinge pamantul in 30 de secunde, apoi inmulteste cu 2. Daca vrei o viteza mai mare de alergare, crestete numarul de pasi, nu marimea unui pas pentru ca iti poti forta incheieturile si muschii. De asemenea, nu trebuie sa cresti numarul de miscari ale bratelor, acesta trebuie sa ramana constant pe toata durata alergatului;

 

6. Atunci cand alergi, priveste in fata, nu in jos, si incearca sa-ti tii capul si gatul fix;

 

7. Nu te chinui sa respiri intr-un anumit mod, ci incearca sa te relaxezi si sa mentii un ritm al respiratiei constant. Nu conteaza daca respiri pe nas sau pe gura (decat in sezonul rece), important este sa te simti confortabil;

 

8. In timp ce alergi, indicat este sa-ti mentii abdomenul putin incordat, dar nu te forta din start, te vei obisnui pe parcurs;

 

9. Incearca, pe cat posibil, sa aterizezi pe parte din fata a talpii pentru ca, daca aterizezi pe calcai, coloana vertebrala, soldurile si gleznele vor fi supuse unui impact foarte puternic si poti risca accidentarea; de asemenea, ai grija ca incaltamintea sa fie una potrivita, una  care sa nu te incomodeze sau sa-ti forteze laba piciorului si glezna;

 

10. Inainte de a alerga, nu uita sa faci cateva exercitii de incalzire.

 

 

Cum sa alergi corect pentru rezistenta si performanta?

Iata, asadar, 10 sfaturi de care ar trebui sa tii cont daca-ti doresti ca efortul tau sa nu fie in zadar si sa poti parcurge mai mult de cateva sute de metri. Si inca ceva: atunci cand alergi, stabileste-ti un anumit reper la care vrei sa ajungi, acest obiectiv te va motiva si te va ajuta sa rezisti mai mult timp efortului. Alergare placuta! 

 

Sursa foto: Google.com

Topfitness.ro