O gustare sanatoasa, satioasa, dar si delicioasa – banana poseda un sir de beneficii pentru sanatatea noastra: imbunatateste digestia, datorita fibrelor alimentare, intareste muschii si reduce crampele musculare, datorita continutului de potasiu, fortifica muschiul cardiac, datorita continutului de magneziu. Deliciu si sanatate la pachet. Cu toate acestea, beneficiile consumului de banane variaza dupa gradul de coacere. Mai exact, in functie de culoare, ne dezvaluie nutritionista Maria-Victoria Racu.

 

 

Bananele verzi


Bogate in amidon, mai exact, in amidon rezistent la digestie, dar si fibre alimentare – bananele verzi sunt un remediu ideal pentru a imbogati microflora intestinala. In plus, sunt binevenite si pentru cei ce sufera de constipatii. Fiind mai putin dulci, sunt recomandate si persoanelor ce sufera de diabet zaharat si isi monitorizeaza in permanenta nivelul de zahar in sange. 

 

 

Bananele verzi sunt si mai satioase. Piedicile in consum ar fi gustul, senzatia de gura punga” dupa primele muscaturi, dar si disconfortul digestiv pentru cei ce sufera de episoade de diaree mai frecvent. 

 

 

Bananele galbene

 

In procesul coacerii, sub influenta enzimelor proprii, amidonul rezistent la digestie se transforma in zahar simplu – glucoza, fructoza sau sucroza. Deci, bananele galbene sunt mai dulci si au o consistenta mai moale. Deoarece contin doar 1% de fibre, acestea nu imbunatatesc microflora intestinala. In plus, au capacitatea de a mari nivelul de zahar in sange mai rapid.

 

 

Totodata, impreuna cu coacerea, bananele capata si o doza buna de antioxidanti. Deci, un alt spectru de beneficii. In special, pentru sanatatea inimii. Datorita acestora, etapa galbena din viata bananelor este considerata cea mai sanatoasa.

 

 

Bananele cu pete maronii

 

Desi sunt mai vechi”, aceste banane inca mai contin o cantitate buna de antioxidanti. Pentru ca procesul de formare a zaharului continua, acestea sunt mai dulci si mai moi decat cele galbene. Astfel, nu se recomanda spre consum diabeticilor.Cu toate acestea, cea mai sanatoasa etapa a vietii bananei este trecuta. Datorita gustului si a consistentei, aceasta este un indulcitor sanatos pentru copturi sau deserturi si nu necesita a fi aruncata.

 

 

Verzi, galbene sau cu pete maronii?

 

 Daca suferi de diabet zaharat sau constipatii – cele verzi. Daca cauti o gustare satioasa si sanatoasa, in special, inainte de efort fizic – cele galbene. Daca ai uitat de banane pana ele au trecut de cea mai sanatoasa perioada a sa si au devenit maronii – nu le arunca. Utilizeaza-le in copturi sau smoothie pe post de indulcitor.

 

 

Fii atent la alegerea ta!
Maria-Victoria Racu,medic nutritionist

 

Sursa foto: Google.com; Facebook.com / Maria-Victoria Racu

Perfecte