La fel e si in cazul sucului fresh, dar si a unui smoothie – ne explica nutritionista Maria-Victoria Racu. Totul este discutabil, atat partile pozitive, cat si cele negative.

 

 

Sucul fresh este obtinut prin separarea pulpei fructelor de nectarul acestora. Astfel, incat in solutia ce nimereste in paharul tau nu este nici urma de fibre. Doar glucide, ce se vor absorbi rapid in sange, fara a oferi satietate. Ba din contra, e posibil sa ti se faca foame. Din cauza zaharului, evident. 

 

 

Partea buna e ca, optand pentru verdeturi sau legume, antioxidantii acestora vor patrunde direct in sange, oferind maximum de beneficii. Dar depinde de ingrediente, evident. Depinde de alegerea noastra. Un alt plus ar fi lipsa colorantilor si a indulcitorilor artificiali, comparativ cu sucurile din comert. Iar in sucul fresh, presat la rece este chiar si o doza buna de vitamine si minerale. 

 

 

Da sau nu? 


Daca cauti fibre, satietate si vrei sa dai jos din greutate – nu este cea mai potrivita alegere pentru tine. Daca vrei sa inlocuiesti cafeaua cu o bautura lipsita de cofeina si optezi pentru verdeturi si radacinoase, precum morcovul sau fructe “usurele”, precum merele verzi – e o alegere buna.

 

 

Smoothie se obtine prin maruntirea ingredientelor in forma in care acestea nimeresc in robotul de bucatarie. Deci, in forma integrala si evident, cu fibre. Astfel, optand pentru un smoothie dimineaţa, vei obtine doza de energie, satietate, dar si o stare de bine pentru intestine. In plus, optand pentru fructe, acestea nu-ti vor ridica prea tare zaharul din sange, ca in cazul sucului fresh. Deci, nu risti sa ai o senzatie de foame necontrolata dupa. 

 

 

Partea la care ar fi bine sa fii atent sunt ingredientele. Adaugand produse procesate, hipercalorice – precum: iaurtul dulce sau branzica cu fructe, iti poti lua o doza buna de calorii, astfel incat sa fii lipsit si de energie, si de satietate, si respectiv, zero beneficii.  


 

Da sau nu? 


Daca nu ai timp sa gatesti dimineata, optezi pentru ingrediente naturale si vrei sa adaugi un aliment sanatos in meniul tau – ai unda verde. Daca optezi pentru produse bogate in zahar, produse artificiale, mixandu-le pentru a obtine beneficii – nu risca. O sa-ti aduca doar daune. 

 

 

Suc fresh sau smoothie? Depinde ce cauti. Depinde ce alegi. Depinde ce-ti place. Fii atent la alegerea ta!

 

Maria-Victoria Racu,

medic nutritionist

 

 

Sursa foto: Facebook.com, Google.com

Perfecte