Notiunea de zahar adaugat defineste adaosul de zahar in alimentele sau bauturile prelucrate- zaharuri procesate, cum ar fi sirop de fructoza. El nu deduce nicio valoare nutritiva, folosindu-se in calitate de conservant pentru jeleuri si gemuri, in procesul de fermentatie la paine si alcool sau pentru mentinerea prospetimei la produsele coapte.

 

Dar, beneficiile zaharului adaugat sunt nesemnificative in comparatie cu daunele provocate: o cantitate prea mare de zahar adaugat contribuie la obezitate, aparitia cariilor dentare, diabet tip 2, nivel ridicat de trigliceride, cresterea colesterolului si iminenta afecsiunilor cardiace.

 

De aceea este vital sa acorzi atentie tututror produselor care te inconjoara, evitand sa fii pacalita de vreun ambalaj inselator. Niciodata nu poti stii unde se ascunde inca putin zahar adaugat, asa ca fii atenta la:


 

1. Iaurturile cu zahar adaugat- Combinatia dintre zaharul adaugat si aditivii alimentari este extrem de nociva organismului, desi toata lumea stie ca lactatele sunt extrem de sanatoase.

2. Conservele cu sos tomat

3. Produsele de patiserie

4. Bomboanele

5. Bauturile racoritoare

 

Primul lucru necesar in descoperirea zaharului adugat este sa citesti eticheta fiecarui produs, inainte de a-l cumpara. Desi producatorii de produse alimentare nu separa pe eticheta zaharurile adaugate de cele naturale, observa cantitatea totala de zahar existent in fiecare produs si lista cu ingrediente, prezentate de obicei in ordinea descrescatoare a greutatii.

 

Pentru ca informatiile de pe eticheta pot fi confuze, nu uita ca patru grame de zahar este egal cu o lingurita de zahar, in timp ce un gram de zahar este egal cu patru calorii.
De exemplu, un aliment care contine 40 de grame de zahar inseamna 10 lingurite de zahar si 160 de calorii.

 

Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) a recomandat ca zaharul adaugat sa nu reprezinta mai mult de 10% din caloriile alimentatiei zilnice: daca in alimentatia ta zilnica calculezi 2.000 de calorii, doar 200 de calorii trebuie sa provina din zaharul adaugat, ceea ce inseamna 50g zahar sau circa 12 lingurite de zahar.
 

 

Omul modern este pus in dificultate mare de catre statisticile date de OMS avand in vedere ca, in consumul real, limita este depasita chiar si de trei ori (o sticla de bautura carbogazoaza de 500 ml are, in medie, sapte lingurite de zahar.

 

Sportul este singurul aliat care te ajuta sa arzi calorii in mod constant, ceea ce implica indirect eliminarea zaharului adaugat din organism: activitati fizice relativ neinsemnate (statul in picioare, mai mult mers pe jos sau starea de voiosie) pot arde circa 350 de calorii pe zi.

 

Apoi intervine rolul activitatii fizice de lunga durata care, de preferat, ar trebui impartite pe seturi de exercitii cu pauza de cateva secunde intre ele pentru arderea unui numar mult mai mare de calorii si accelerarea metabolismului.

 

In functie de sportul pe care il practici, exista si o medie de calorii pe care le poti arde, de exemplu:

 

1. Daca schiezi ai posibilitatea sa arzi 270 de calorii la fiecare jumatate de ora.

2. In 30 minute de dans pe gheata pierzi 250 de calorii.

3. O jumatate de ora de jogging inseamna 450 de calorii mai putin.

4. Inot intensiv timp de 30 minute se traduce prin arderea a 360 de calorii.

5. Mersul pe bicicleta te ajuta sa arzi de la 300 la 400 de calorii, in acelasi interval de timp.

6. Iubitorii de tenis sunt fericitii ce consuma intre 250 si 300 de calorii, in jumatate de ora.

acasatv.ro