Odata diagnosticata, depresia ramane, totusi, o boala de natura multifactoriala, existand numeroase elemente care o pot declansa sau inrautati. Caldura, nemultumirea de cum aratam in oglinda, ritmul circadian, nivelul scazut de serotonina si melatonina, mostenirea genetica, noptile albe, varsta si reactiile chimice ale organismului, chiar si nivelul ridicat de “veselie generala” si agitatia celor din jur, pot servi ca factori agravanti ai depresiei de vara.

 

 

 

Mai mult chiar, s-a constatat ca depresia de vara poate sa fie declansata si de retelele de socializare care creaza o imagine falsa despre ceilalti, prin fotografii de fericire artificiala, concedii perfecte si stari de bine. Uitam de multe ori ca nu cunoastem realitatea din spatele acestor postari, iar impresia creata ca urmare a ceea ce vedem, nu corespunde cu realitatea, cu zambetele fortate, cu nervii consumati la pachet si nici cu supararile ori certurile de natura personala ale protagonistilor. Fiindca toti se straduie sa prezinte celor din jur doar imagini frumoase, trecute prin filtrele de editare digitala.

 

 

 

 

 

Prin comparatie, ajungem sa ne simtim marginalizati, nefericiti, ghinionisti, tristi, considerand ca ducem o viata monotona, neinteresanta si plicticoasa. Este important de cunoscut ca simptomatica depresiei de vara, difera usor de la manifestarile clasice ale acestei tulburari, fiindca, de cele mai dese ori, se menifesta printr-o agitatie crescuta si nu prin stari de apatie si letargie.

 

 

 

Pierdere in greutate, scaderea poftei de mancare, somnolenta, imunitate scazuta, insomnii, anxietate, ganduri si sentimente suicidale, raman a fi indici importanti in diagnosticul depresiei de vara. In combaterea depresiei de vara, miscarea are un rol foarte important, deoarece elibereaza stresul si anxietatea. Deci sala de sport, sau cel putin plimbarile in aer liber, nu trebuie sa lipseasca din rutina zilnica.

 

 

 

 

Lipsa somnului determina cresterea nivelului de cortizol din corp si aparitia sensibilitatii emotionale. In plus, temperatura ridicata a corpului , poate crea un puternic discomfort care aduce cu sine surmenaj si oboseala. Din acest considerent, respectarea orelor de somn , chiar daca avem senzatia ca nu am facut mare lucru, atenueaza efectele suferintei. In ajutor vine si cresterea consumului de antioxidanti, din produsele consumate la cele 3 mese obligatorii ale zilei dar si prin intermediul suplimentelor alimentare. Antioxidantii au rolul de a creste tonusul si vitalitatea fizica, dar si emotionala, ajuta la regenerarea celulelor deteriorate de actiunea radicalilor liberi si eliminarea toxinelor din organism, in plus vara ofera o o gama larga de fructe si legume care ajuta la o vitaminizare corecta.

 

 

 

 Printe solutii se numara si o activitate care ar provoca satisfactie. Iar daca, spre exemplu , in concediu reusim sa ajungem la niste cursuri la care voiam sa mergem de mult timp, cu siguranta vom sta mai bine la capitolul incredere in sine si poate chiar vom ajungem sa ne mandrim cu rezultatele. Si apoi ... bucuria vine din lucruri simple,iar in jur sunt atatea motive pentru care ar trebui sa fim recunoscatori si de care e vital sa invatam a ne bucura. Iar cand ne simtim coplesiti si nu mai putem face fata, nu este nicio rusine sa cerem ajutorul unui psiholog. Cu siguranta ne va ajuta sa gasim alternative si vom invata sa solutionam problema depresiei de vara.

 

 

Sursa foto: Google.com

Perfecte