Ioana Amariutei (27 de ani), din Bacau, struneste caii-putere ai unui TIR pe autostrazile din Europa. Tanara o are alaturi, in toate calatoriile, pe Shanny, o catelusa care a crescut in cabina camionului.

 

 

 

 

 


E as al volanului si are colegi, la firma de transport pentru care lucreaza, numai barbati, din Romania, Bulgaria, Portugalia si Brazilia, cu care se intelege in spaniola. Ioana Amariutei strabate intre 12.000 si 14.000 de kilometri pe luna si transporta marfa pe intreg cuprinsul Europei.in calatoriile lungi pe care le face la volanul unui TIR, fata este insotita de Shanny, un Amstaff in varsta de doi ani, care o pazeste si care ii tine de urat. Ioana Amariutei a plecat la doar 17 ani din Bacau, urmandu-si parintii in Spania, la Madrid, dupa moartea fratelui mai mic, care s-a inecat in apele Bistritei. De la 19 ani si-a insotit prietenul, conducator de camion, prin Europa si a prins gustul drumurilor si al motoarelor puternice. „Eu nu aveam permis auto pe vremea aceea. La 21de ani ne-am separat si am apucat fiecare pe drumul lui”, isi aminteste ea.

 

 


O femeie si 181 de barbati

 


in urma cu doi ani a revenit acasa, in Bacau, pentru a se pregati pentru Bacalaureat, dar si pentru examenele de conducator auto, pentru categoriile A, C si E. “A fost greu, deoarece examenele de Bac s-au suprapus cu celelalte si cu testele pentru obtinerea atestatelor de transport. La final am capatat atestate pentru marfa obisnuita, dar si pentru marfuri periculoase, pentru greutati speciale si pentru cisterne. Am fost singurul candidat de sex feminin din 182 de persoane“, se mandreste Ioana.

 

 

 


Aliaje, hartie si alimenteAnul trecut  a revenit in orasul spaniol La Coruña, s-a angajat la o campanie de transport, si-a inchiriat o casuta, iar a doua zi a plecat in prima cursa prin Europa, impreuna cu Shanny, catelusa de care nu se desparte niciodata. “Un transport de la furnizor la client inseamna intre 500 si 2.000 de kilometri. Cel mai frecvent ajung in Italia, Franta, Germania, Belgia, Olanda, dar si alte tari din Europa. Transport aliaje, hartie si alimente care nu necesita regim special de temperatura“, explica tanara. 

 

 

 

 

 


Pe ploaie si pe ninsoareIoana Amariutei s-a obisnuit repede dificultatile vietii de sofer pe TIR. Are o memorie buna si s-a familiarizat cu multe dintre tasee, asa ca apeleaza mai rar la GPS. A condus pe ploaie, pe ninsoare sau prin zone inundate. „Programul inseamna noua ore de pauza pe zi, interval de timp in care trebuie sa dormi, sa faci dus si sa-ti gatesti. La trei zile ii fac baie si catelusei. Fara ea, nu stiu cum m-as fi descurcat. Ma pazeste si nu am avut niciodata supriza sa ma trezesc cu cineva peste mine in cabina“.De doua-trei ori pe luna, Ioana si Shanny ajung la casa inchiriata din Spania. „in zilele libere alerg cu Shanny si asa ma mentin in forma“, spune Ioana, care se poate lauda cu dimensiuni de model. Tanara soferita castiga peste 2.000 de euro pe luna.

 

 

 

click.ro