Si pentru ca suntem prea curiosi de fire, am dorit sa aflam care sunt acele locatii de vis, din capitala Greciei, care au lasat-o plina de fascinatie pe Silvia Petrov. Asadar, prezentatoarea celui mai tare show culinar din tara, Gusturile se discuta, a marturisit ca s-a bucurat ca un copil de fiecare data cand facea cate o noua descoperire istorica.

Grecia m-a cucerit prin insulele sale. Nisipul alb, apa cristalina si orasele albe, te teleporteaza in basm. Atena miroase a istorie si portocale. Asta pentru ca pomii de portocale sunt cei care dau o pata de culoare centrului vechi al orasului.

Nu ai dreptul sa pleci din Atena fara sa vizitezi celebrul Templu construit din marmura de Pentelic, una dintre minunile lumii antice ramase in picioare, Parthenonul de pe Acropole, sau Templul lui Zeus, sau sa mergi la Stadionul Panathenaic, construit in secolul al IV-lea Î.H. si care in 1896 a devenit gazda primelor jocuri olimpice moderne.

Plimbarile in Gradinile Regale sau mai sunt numite Gradinile Nationale pot dura ore intregi. Te cucereste instantaneu fiecare metru patrat din cele peste 15 hectare. Atunci cand m-am documentat, am aflat ca in parc sunt peste 7.000 de specii de copaci. Recunosc, m-am bucurat ca un copil atunci cand am vazut mica gradina ZOO. Fazani, iepurasi, caprite, testoase, si rate de tot soiul, isi traiesc viata linistit si in armonie chiar in inima Atenei moderne.

Muzeul Acropole m-a impresionat la fel de mult. Acolo chiar simti ca te intorci in timp. 25 De mii de metri patrati de arta pura si descoperiri arheologice. In cele noua galerii dispuse in ordine cronologica exista aproximativ 4.000 de exponate. La etajul doi din cele trei ale cladirii este un restaurant si o cafenea cocheta cu vederea asupra dealului Acropole. Dar cel mai mult m-a impresionat la acest muzeu podeaua. Este contruita din sticla. Iar sub picioare vezi sapaturile si descopererile arheologilor. Ai senzatia ca esti deasupra unui orasel vechi, care cu timpul a fost acoperit cu pamant.

Muntele Lycabetus sau Lykavittos - cel mai inalt punct al Atenei. Odata ajunsa aici, am devenit dependenta de inaltime. Si pentru ca sunt o romantica incurabila, am tinut sa savurez acele clipe tinandu-l de mana pe iubitul meu, Sergiu. Din tot sufletul imi doream sa opresc timpul in loc. Tot acolo,  gasesti biserica Agios Georgios. Micuta, alba si foarte primitoare. I-am pasit pragul, am aprins doua lumanari si am lasat o donatie in cutiuta pusa la intrare.

Paradoxal sau nu, dar langa biserica se afla un restaurant, cu o superba terasa. N-am gresit atunci cand am luat cu noi o haina cu maneca lunga. Din cauza zonei inalte, vantul s-a dovedit a fi destul de rece. Nu am urcat muntele pe scari, asa cum faceau unii turisti, ci cu funicularul. Un tichet costa 6 euro, in schimb in mai putin de 3 minute esti in varful muntelui. Iar priveslistea de acolo iti taie pur si simplu respiratia.

M-a cucerit la fel si bucataria grecilor, care abunda in fructe de mare. Iar gustul legumelor si al fructelor este mult mai dulce si savuros decat ale celor de la noi.

In cartierul Monastirki am cumparat cele mai dulci si mari capsune, am mancat cea mai savuroasa inghetata in con negru, am admirat un grup de greci si africani care cantau la tobe si, evident am cercetat targul de vechituri, care se organizeaza in fiecare weekend din 1910. N-am putut trece pe alaturi fara sa-mi cumpar ceva. Mi-am ales o pereche de cercei extrem de simpatici.

De ziua mea, am tinut neaparat sa mergem intr-un loc de poveste. Chiar daca ploaia rece ne-a prins pe drum, ne-am continuat calatoria. Atat pe mine, cat si pe Sergiu, ne-a impresionat mult marea agitata. Da da, e capricioasa in aprilie. Dar scopul nostru n-a fost sa vedem numai marea, ci faimosul lac cu ape termale de 24 de grade – Vouliagmeni. Acesta se afla in una dintre statiunile de elita ale litoralului elen, pe o peninsula, situata la 20 de km de Atena. Daca ai frica de pestisori atunci e bine sa ramai pe sezlog si sa te bucuri de un bronz frumos si aerul proaspat.

Dupa ce a apus soarele, am revenit in centrul vechi. Am descoperit noi cartiere, tare simpatice. M-am indragostit de cafenelele grecilor. Pe scari sau acoperise, oamenii savurau diferite delicii culinare pe care le combinau perfect cu cate un pahar de vin rosu sau bere. Si pentru ca era totusi ziua mea, eu am ales localul unde urma sa deschidem o sampanie. A fost cel mai frumos restaurant, cu cea mai frumoasa terasa, situata pe acoperisul unei cladiri cu 3 etaje. In fata mea era barbatul visurilor mele, iar in spatele lui, celebrul Templu -   Parthenonul de pe Acropole. Ce poti sa-ti mai doresti de ziua ta de nastere?!

Sursa foto: Arhiva personala

Silvia Petrov adora sa calatoreasca si sa descopere locuri si oameni noi. Ea iti aduce retete savuroase si personaje, care iti capteaza toata atentia, cu povestile si marturisirile lor din viata, in fiecare sambata la 17.45! Urmareste-o, doar la PRO TV, pentru ca doar aici Gusturile se discuta!