Constat ca femeile sunt cele ce cumpara cel mai des si se delecteaza in momente de bucurie, tristete, anxietate sau fara vreun motiv anume.

 

 

 

 

3 motive de ce consumam zahar (in diversele lui forme):
1. Nevoia de energieO lingurita de zahar alb rafinat contine 40 de calorii, oferind o doza rapida de energie.Fie ca ne-am lipsit de somn, hrana sau poate ne-am epuizat intelectual si fizic, zaharul e o sursa imediata de energie. Alimenteaza celulele corpului, creeaza o crestere brusca a energiei, insa proprietatile sale benefice se opresc aici. Rareori, alimentele care contin zahar au si proteine, vitamine sau alte minerale necesare intr-o dieta echilibrata. 
2. DependentaRelatia cu zaharul este determinata inca din copilarie: laptele dulce a mamei, recompensa pentru lucrurile facute, rasfaturile de weekend, torta aniversara, cadourile lui Mos Craciun sau a bunicilor etc. E o relatie afectiva care ne ofera placere, siguranta, bucurie. La maturitate le vom tot cauta, ascunse acolo in amintirile copilariei.
3. Sursa de placereAtunci cand consideram ca meritam pe deplin sa fim rasfatati, iar alte surse nu sunt posibile. Pofta de dulce semnaleaza aproape intotdeauna nevoi nesatisfacute de afectiune si iubire. Ramaneti indragostiti de viata, e cea mai frumoasa dependenta!Beneficii:Chiar daca zaharul este considerat a fi o substanta extraordinara, totusi, potrivit cercetarilor stiintifice nu exista nicio nevoie fiziologica de a-l consuma. E doar placere!

 

 

 

Dezavantajele consumului de zahar:

Metabolism peste cap – in urma consumului exagerat.
Diabetul, bolile cardiovasculare si obezitatea sunt numai cateva dintre afectiunile pe care le provoaca. 
Efectul de drog – mai puternic decat al cafelei sau al tutunului.
Asupra creierului actioneaza ca si stupefiantele. Care din ultimile 2 sunt mai accesibile?
Piele imbatranita - zaharul este atras in colagen. Colagenul mentine supletea si elasticitatea pielii, insa in combinatie cu zaharul consumat in exces, isi schimba structura in defavoarea tenului tanar si curat.
Surplusul de greutate – de la zahar ne ingrasam! Corpul proceseaza aceste calorii mai rapid decat proteinele sau carbohidratii complecsi, insa prea mult zahar va face ca excesul de energie sa fie transformat in grasime.

 

 

 

 

Lista dezavantajelor e destul de lunga. Ar fi si o recomandare la mijloc a Organizatiei Mondiale a Sanatatii: pentru mentinerea sanatatii se va consuma apx 4-5 lingurite de zahar zilnic (in totalitatea produselor consumate). 

 

 

 

Cu ce putem substitui zaharul:
Cele mai la indemana produse sunt fructele prospete, ce dau aroma si consistenta prajiturilor, fructele uscate, iar aici avem o multime de optiuni: curmale, prune uscate, stafide, felii de banana si mar, caise sau smochine. De asemenea, putem folosi cu toata increderea mierea ce e bogata in antioxidanti, siropul de melasa ce contine fier, calciu si potasiu sau zaharul din nuca de cocos ce reprezinta o sursa foarte buna de aminoacizi. 

 

Sursa foto: google.com
Alte sfaturi despre nutritie, puteti gasi aici.

Perfecte