Un deficit de vitamina D si un nivel scazut al fierului ar putea fi de vina pentru deteriorarea podoabei capilare.Cercetatorii de la Universitatea din Cairo au descoperit ca femeile care se confruntau cu astfel de probleme prezentau deficiente de fier si vitamina D2 – iar caderea parului s-a accentuat pe masura ce aceste valori au scazut.

Acesta este primul studiu care analizeaza rolulul vitaminei D in caderea parului. “Este foarte posibil ca vitamina D sa ajusteze genele care promoveaza cresterea normala a folicului de par”, este de parere Rania Mounir Abdel Hay, co-autor al studiului si profesor la Universitatea din Cairo.

In ceea ce priveste rolul fierului – un nivel scazut ar putea inhiba o enzima esentiala asociata cu pierdea pierderea parului, potrivit experimentelor realizate pe cobai.Doza minima recomandata este de 600 unitati vitamina D pe zi si de 800 unitati daca aveti peste 71 de ani.

Desi poate fi dificil sa aveti suficienta vitamina D in dieta voastra, este bine de stiu ca o portie de 85 grame de somon contine 450 de unitati, iar laptele si sucul de portocale imbogatite cu aceasta vitamina contin intre 115 si 135 unitati. Luati in considerare si administrarea unui supliment cu vitamina D, care va poate aduce si alte beneficii pentru sanatate pe langa un par sanatos: ar putea preveni bolile cardiovasculare, cancerul si fracturile osoase.

 

Sursa foto: Google.com

Csid.ro